دانلود پایان نامه ارشد شناسایی و الویت بندی عوامل موثر در اثربخشی تبلیغات پیامکی(sms)، بر مشتریان محصول گردشگری

بازاریابی سیار

طبق تعریف انجمن بازاریابی سیار1 ، بازاریابی سیار عبارت است از : استفاده از رسانه های سیار بعنوان یک وسیله انتقال دهنده محتوای یکپارچه و پاسخ مستقیم در یک برنامه ارتباطات بازاریابی بین رسانه ای ( MMA , 2009).

انجمن تبلیغات سیار، بازاریابی سیار را بعنوان ارسال پیام های تبلیغاتی با وسایل سیار مانند تلفن همراه و وسایل همراه کمکی شخصی دیجیتال 2، از طریق شبکه های سیار تعریف کرده است. حوزه های محتمل برای بازاریابی سیار، ترفیع ، بازاریابی وقایع3 ، محتوای برند دار و ارتباط با مشتری می باشد، که عمدتا بر مبنای ویژگیهای ارتباط بلا درنگ و روشهای مختلف تعاملی می باشد.( Zoller 2003. Cited in T.Parket et al). بازاریابی سیار استفاده از موبایل برای ارائه اطلاعات شخصی شده به مشتری بر اساس زمان و مکان وی ، در جهت ارتقا و ترفیع کالا، خدمات و ایده ها و در نتیجه سود بردن تمام ذینفعان ( Scharl et al, 2000). تبلیغات سیار4 توزیع پیامهای تبلیغاتی به دستگاههای فرستنده و گیرنده جامعه هدف به شکل های موزیک، نوشته یا صدا به منظور دستیابی به اهداف تبلیغاتی، همچنین جمع آوری بازخور مصرف کنندگان می باشد ( Lee et al,2006). انجمن تبلیغات سیار ، تبلیغات سیار را ارسال پیام های تبلیغاتی به ابزارهای متحرک بعنوان مثال، تلفن همراه یا “وسایل کمکی شخصی دیجیتال” 5 تعریف کرده است ( Tsang et al, 2007). در سال 2008 ، 4/6 بیلیون دلار در تبلیغات پیامکی در سراسر جهان صرف شد. پیش بینی می شود که مخارج تبلیغات پیامکی در سراسر جهان، از عدد 14 میلیارد دلار تا سال 2016 بگذرد . ( E Marketing,2008 P 231 ). این نشاندهنده یک رشد شدید در تبلیغات پیامکی توسط شرکتهای مختلف در سراسر جهان است. بازاریابی سیار یک پدیده نسبتا جدید در کشورهای در حال توسعه مثل ایران است. هم اکنون بیش از 68 میلیون اشتراک تلفن همراه در ایران وجود دارد. در مورد حجم ، تبلیغات پیامکی در ایران و هزینه ای که سالانه  صرف آن می شود ،  اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

 

1 Mobile Marketing /Wireless Marketing

2 PDA ( Personal Digital Assitant)

3 Event Marketing

4 Mobile Advertising

 

 

بازاریابی  پیامکی ایجاد آگاهی از برند1، وفاداری مشتری 2 و به فروش رساندن را تسهیل می کند Bragge et al.2005,)  (. بنابراین ، بازاریابان سیار نیاز دارند که متغیرهای  مهمی را که بر پاسخ  مشتریان به

کمپین های بازاریابی سیار موثر است را شناسائی و درک کنند Stewart & Pavlou 2002 ) (.

 

مشتریان مدرن ، برنامه های کاربردی  بازاریابی سیار را در سراسر  جهان  به سرعت پذیرفته اند .بنابراین ،

بازاریابان می بایست بر جستجوی عواملی که منجر  به  موافقت  مشتریان3  نسبت به  این  استراتژی های

بازاریابی  سیار  می شود ، تمرکز کنند   .(Becker , 2005)با  این وجود، یک کمبود تحقیقات  تجربی ای که  اهمیت عواملی مانند پاسخ مشتریان را که تعیین کننده  اثربخشی بازاریابی پیامکی است، را بررسی کنند وجود دارد Drossos et al. 2007 ) .(

عوامل موثر در اثربخشی تبلیغات پیامکی

دانلود متن کامل پایان نامه شناسایی و الویت بندی عوامل موثر در اثربخشی تبلیغات پیامکی(sms)، بر مشتریان محصول گردشگری  ( مطالعه موردی : شهر همدان )