همجنس گرایی در دین و روانشناسی ۹۳- قسمت ۱۰

دانلود تحقیق و پایان نامه ارشد

و همانگونه که در انتهای تاریخچه همجنس گرایی نیز مطرح شد، علت اصلی گرایش زنان قوم لوط به رفتار جنسی همجنس گرایی، ترک روابط جنسی از سوی مردان و عدم ارضای زنان خویش بیان می شود و چون زنان نیز با توجه به طبیعت جنسی خویش نیازمند برقراری روابط جنسی برای ارضای غریزه جنسی خویش بودند، دست به عمل همجنس گرایانه زدند و از این راه به ارضای غریزه جنسی خویش پرداختند. که امام صادق۷ در خلال پاسخ به دو زن در مورد مساحقه، علت گرفتاری زنان قوم لوط به همجنس گرایی را ترک همسرانشان از برقراری رابطه جنسی با آنها دانسته و می فرمایند:
«أَیَّتُهَا الْمَرْأَهُ إِنَّ أَوَّلَ مَنْ عَمِلَ هَذَا الْعَمَلَ قَوْمُ لُوطٍ فَاسْتَغْنَى الرِّجَالُ بِالرِّجَالِ فَبَقِیَ النِّسَاءُ بِغَیْرِ رِجَالٍ فَفَعَلْنَ کَمَا فَعَلَ رِجَالُهُنَّ؛ ای زن! – منظور زن سوال کننده از امام صادق۷می باشد- اولین باری که این عمل انجام گرفت، از سوی قوم لوط بود که مردان نیاز خود را با مردان بر طرف می کردند. زنان زنان چون بدون مرد ماندند، آنها هم همان کار مردان را با خود انجام دادند.»[۳۹۷]
در احادیث فراوانی که از ائمه اطهار: به ما رسیده است، دستور اکید بر برقراری منظم و صحیح روابط جنسی با همسران و کنیزان شده است و توصیه کرده اند که اولاً نباید برقرای روابط جنسی بین هسران و کنیزان بیش از چهل روز به تاخیر بیافتد و ثانیاً اگر کنیزان و همسران به خاطر عدم برقرای روابط جنسی با شما به گناه بیافتند، برای شما نیز گناه ثبت خواهد شد. از این روست که امام صادق۷می فرمایند:
«مَنِ اتَّخَذَ جَارِیهً فَلَم یَأتِهَا فِی کُلِّ أَربَعِینَ ثُمَّ أَتَت مُحَرَّماً کَانَ وِزرُ ذَلِکَ عَلَیهِ؛ هرکسی که کنیزی- یا همسری- بگیرد و حداقل چهل – روز – یک بار هم تمایلات جنسی او را پاسخ ندهد، سپس او حرامی مرتکب شود، گناهش بر گردن آن شخص است.»[۳۹۸]
بنابراین با توجه به احادیث بیان شده می توان یکی از عوامل مهم گرایش انسان به همجنس گرایی را عدم ازدواج و همچنین عدم ارضا یا ارضای ناصحیح همسر خویش دانست. زیرا همانگونه که امام صادق۷ فرموده اند، علت اصلی ابتلای زنان شهر سدوم به همجنس گرایی، عدم ارضای آنان از سوی همسرانشان بود. و اگر مردان قوم لوط از مسیر اصلی ارضای غریزه جنسی خود، یعنی ازدواج خارج نمی شدند و به زنان خویش اکتفا می کردند، نه خودشان به انحراف جنسی لواط دچار می شدند و نه همسرانشان به مساحقه کردن. لذا تنها رابطه جنسی تائید شده از سوی اسلام، ازدواج بوده و ترک و تاخیر در امر ازدواج را امری ناپسند و ابزار اصلی شیطان معرفی می کند. لازم به ذکر است که در بین افراد متاهل نیز همجنس گرایی دیده می شود که می توان علل گرایش آنها به این رفتار جنسی را در سایر عوامل گرایش فرد به همجنس گرایی، جستجو کرد.
۲٫۴٫۴٫۳ .عوامل محیطی– اجتماعی
یکی دیگر از عوامل مهم گرایش انسان به رفتار جنسی همجنس گرایانه، عامل محیط و اجتماع تربیت شده و رشد یافته انسان در آن می باشد. برخی روانشناسان اجتماعی بر این باورند که ساختمان آدمی هرچه باشد، محکوم قدرت نامحدود جامعه است.[۳۹۹] و نباید رفتار آدمی را انحصاراً در طبیعت فردی او دانست، بلکه باید آن را معلول روابط با محیط مادی و اجتماعی به شمار آورد که بر رفتار انسان تاثیر می گذارد و آن را شکل می دهند. از این رو نباید طبیعت انسان را متأثّر از ساختار محیط موجود دانست؛ زیرا کسانی که دست به خود کشی و دچار انحرافات جنسی هستند، متأثّر از عوامل اجتماعی اند.[۴۰۰] و اگر نوع نگاه ما به انحرافات جنسی یک مسئله فرهنگی و تربیتی باشد نه یک مسئله قضایی و نقض قانون، راحت تر می توان به درمان و اصلاح آن پرداخت. برای مثال درسال ۱۹۹۶ میلادی در کشور سودان برای حل بحران گرایش جوانان همجنس گرا که به صورت گروه های توریستی در حال گسترش بودند، بین پلیس و مؤسسات اجتماعی- فرهنگی و محقّقان، قراردادی بسته شد تا با ارائه راهکارهای فرهنگی – اجتماعی در جهت پیشگیری از این گرایش جنسی گامهای موثری بردارند.[۴۰۱] اسلام نیز در امر تربیت و تاثیر پذیری انسان از عوامل محیطی– اجتماعی و گرایش او به انحرافات جنسی همچون همجنس گرایی، تاکید فراوانی دارد. و عوامل محیطی– اجتماعی همچون استاد و عالِم، دوستان، ابزارهای آموزشی، اوقات فراغت، فقر و ثروت و همنشینی با منحرفان و سایر عوامل محیطی– اجتماعی دیگر را در گرایش انسان به انحرافات جنسی همچون همجنس گرایی دخیل می داند.
در جامعه ای که همجنس گرایی امری جائز شمرده شود و کودک از همان ابتدای تولد با گرایش جنسی به نام همجنس گرایی روبه رو است، دیگر قبح و زشتی آن برای کودک تبیین نمی شود و به مرور زمان همجنس گرایی در نزد فرد یک هنجار به حساب آمده و دست به برقراری رابطه جنسی با همجنس خود می شود. و حتی اگر فرد در جامعه ای تربیت و زندگی می کند که ، همجنس گرایی یک نابهنجاری به حساب می آید، فرد به علت همنشینی با افراد منحرف و دوستان نالایق دچار این گرایش جنسی خواهد شد. از این روست که از سوی خاندان وحی و رسالت: به صورت فراوان احادیثی بیان شده است که فرد را از همنشینی با افراد منحرف و دوستان نالایق و استادان و عالمان منحرف و محیط آلوده به گناه و فحشا باز می دارد. که برای مثال به چند نمونه از این احادیث اشاره می کنیم:
« کَم مِن عَالِمِ فَاجِر وَ عَابِدٍ جَاهَل، فَاتََّقُوا الفَاجُر مِن العُلَماءِ، وَ الجَاهِلِ مِن المُتَعَبِّدین؛ بسا عالمى فاجر و عابدى نادان، پس بپرهیزید از فاجر از علما و از جاهل از عبادت کنندگان.»[۴۰۲]
و همچنین امام صادق۷ به نقل از رسول الله۶ درباره تاثیرپذیری انسان از دوستان خویش می فرمایند:
«الْمَرْءُ عَلَى دِینِ خَلِیلِهِ فَلْیَنْظُرْ أَحَدُکُمْ مَنْ یُخَالِل؛ آدمی تحت تاثیر رفیق، از روش و عملکرد او پیروی می کند. از این رو، ببینید در انتخاب دوست با چه کسی طرح رفاقت می ریزید.»‏[۴۰۳]
و از آنجا که دوستی و همنشینی با افراد منحرف و مبتلا به ناهنجاری های جنسی مانند همجنس گرایی، باعث آلودگی و تاثیرپذیری انسان از آنها شده و به تدریج خلق و منش اخلاقی و روانی و رفتاری آنها را می گیرد، توصیه شده از دوستی و همنشینی با چنین افرادانی خودداری شود به طوری که در حدیثی از امیرالمومنین علی۷ ایشان همنشینی با افراد منحرف و هواپرستان را مذمت کرده و آن را یکی از عوامل مهم نابودی ایمان و تسلط شیطان بر انسان معرفی می کنند.
«مُجَالَسَهَ أَهْلِ الْهَوَى مَنْسَاهٌ لِلْإِیمَانِ وَ مَحْضَرَهٌ لِلشَّیْطَانِ؛ همنشینی با هواپرستان، ایمان را به دست فراموشی می سپارد و شیطان و اعمال شیطانی را به حضور می کشاند.»[۴۰۴]
لذا می توان با بیان چند حدیث از صدها احادیث موجود درباره تاثیرگذاری عوامل محیطی- اجتماعی، متوجه شویم که یکی از عوامل گرایش انسان به همجنس گرایی، عامل محیطی- اجتماعی است که فرد با رشد و تربیت در محیطهای فاسد و انحرافی به گرایش های جنسی همچون همجنس گرایی کشیده می شود.
۲٫۴٫۴٫۴ .علاقه به وطی[۴۰۵] مردان
یکی دیگر از عوامل گرایش انسان به همجنس گرایی, علاقه ورزی انسان به وطی مردان می باشد. انسان موجودی است که اگر به امری علاقه پیدا کند یا توجه خود را به آن امر معطوف سازد، خود به خود به آن امر سوق داده می شود. به خصوص مسائل شهوانی که خرد و عقل انسانی را تباه کرده و انسان را از ادراک صحیح محروم می کند. همانگونه که امیرالمومنین علی۷ می فرمایند: «قَدْ خَرَقَتِ الشَّهَوَاتُ عَقْلَهُ؛ شهوتها خرد او را تباه کرده است.»[۴۰۶] لذا اگر فردی به همجنس گرایی مردان علاقه بورزد و حتّی با وجود اینکه همجنس گرایی در نزد او دارای قبح و زشتی است، باز به سوی آن کشیده می شود و راضی به برقراری ارتباط جنسی با جنس موافق خود خواهد شد. از این روست که رسول اکرم۶ در این باره می فرمایند:
« مَنْ أَلَحَّ فِی وَطْیِ الرِّجَالِ لَمْ یَمُتْ حَتَّى یَدْعُوَ الرِّجَالَ إِلَى نَفْسِهِ؛ کسی که خیلی علاقه مند به وطی مردان است، نمی میرد مگر اینکه مردان را به سوی خود– برای لواط- متمایل می کند.»[۴۰۷]
همچنین در حدیثی دیگر از پیامبر اکرم۶به مسئله علاقه ورزی و دوست داشتن در مورد همجنس گرایی اشاره شده است که در آن حدیث فردی که عمل قوم لوط – یعنی همجنس گرایی – را دوست دارد، گویا مانند کسی است که خود آن عمل را انجام داده است. از این روست که پیامبر اسلام۶در این باره می فرمایند:
«مَنْ أَحَبَّ‏ عَمَلش قَومِ لُوطٍ شَرَّاً کَانَ أَو خَیراً فَهُوَ کَمَن عَمِلَهُ؛ کسی که دوست بدارد عمل قوم لوط را، چه به انگیزه بد و چه به انگیزه خیر، همانند ان کسی است که ان را مرتکب شده است.»[۴۰۸]
لذا علاقه فرد به رابطه جنسی همجنس گرایانه، به مرور زمان قبح و زشتی آن را در نظر فرد از بین برده و با ایجاد علاقه به آن، به سوی این گرایش جنسی سوق پیدا خواهد شد و دامان خود را به آن آلوده خواهد کرد. پس می توان علاقه ورزی فرد به وطی یا همجنس گرایی مردان را از عوامل گرایش به همجنس گرایی معرفی کرد.
۲٫۴٫۴٫۵ .اختلال در هویت جنسی و تشابه به جنس مخالف
از جمله عواملی که برای بروز نابهنجاری های جنسی مانند همجنس گرایی مطرح می شود، اختلال در هویت جنسی و تشابه ورزی فرد به جنس مخالف خویش می باشد. اگرچه این عامل در مورد برخی از همجنس گرایان صادق است ولی باید دانست که تمام عوامل یاد شده به صورت تام و کامل در پذیرش گرایش همجنس گرایانه صادق نیست، بلکه این عامل مانند عوامل دیگر، تاثیر و اثرگذاری ناقصی در گرایش فرد به همجنس گرایی دارد. برداشت بیشتر این نوع افراد از خود به عنوان فرد مذکر یا مونّث، نوع رفتار و حرکات این افراد را تشکیل می دهد و باعث می شود که فرد باور کند که جنسیت او چه چیزی است و چگونه باید رفتار کند. به طوری که فردی از لحاظ اندام و ظاهر جسمی به عنوان زن به حساب می آید ولی در اثر عوامل مختلفی خود را یک مرد تصور کرده و یا رفتار مردانه از خود نشان می دهد و یا اینکه یک فردی که جنسیت او مذکر است تمایل به پوشش لباس های زنانه و رفتار اجتماعی زنانه را دارد. که این اختلالات هویتی در مردان نسبت به زنان، دو به یک است و افراد دارای این نوع اختلال غالباً دچار سایر بیماری های روانی مانند افسردگی نیز می شوند.[۴۰۹] که این افراد با پوشیدن لباس های مرتبط با جنسیت خود، احساس ناراحتی و نارضایتی می کنند و علاوه بر پوشیدن لباس های جنس مخالف، معمولاً در پی پذیرش نقشها و فعالیت های عرفی مربوط به جنس مخالف خویش هستند.[۴۱۰]
لذا دین اسلام به مسائلی همچون اختلال در هویت جنسی و تشابه ورزی فرد به جنس مخالف خود، اشراف داشته و علاوه بر اینکه در احکام فقهی خود به آن اشاره می کند، دیدگاه صریح و روشن خود را درباره این نوع گرایشات جنسی بیان کرده و آن را یکی از عوامل گرایش انسان به همجنس گرایی مطرح می کند. و معتقد است که مردانی که رفتار و گفتارشان را شبیه زنان می کنند و باعث می شوند که رابطه جنسی با آنها صورت گیرد، جزء لواط محسوب شده و مورد نفرین الهی قرار می گیرند. به طوری که امام علی۷در این باره می فرمایند:
«إِذَا کَانَ الرَّجُلُ کَلَامُهُ کَلَامَ النِّسَاءِ وَ مِشْیَتُهُ مِشْیَهَ النِّسَاءِ وَ یُمَکِّنُ مِنْ نَفْسِهِ فَیُنْکَحُ کَمَا تُنْکَحُ الْمَرْأَهُ فَارْجُمُوهُ وَ لَا تَسْتَحْیُوهُ؛ هنگامی که نوع سخن گفتن مرد همانند سخن گفتن زنان باشد و رفتار و حرکات آن شبیه رفتار و حرکات زنان باشد و در برابر مرد دیگری تمکین می کند و همانند زنان خود را برای آمیزش آماده می کند، او را سنگسار کنید و او را زنده نگذارید.»[۴۱۱]
و در احادیثی دیگر از رسول اکرم۶علاوه بر اینکه، چنین افرادی را -که نقش جنسی مخالف با جنسیت خود دارند – افراد لعن شده توسط خداوند و فرشتگان معرفی می کنند، این رفتارها را نیز از رفتارهای مردمان آخرالزمان معرفی کرده و به مذمت آن می پردازند.
«لَعَنَ اللَّهُ وَأَمَّنَت المَلائِکَهُ عَلَى رَجُلِ تَأَنََّثَ، وَامرَأَهٍ تَذَکَّرَت؛ خداوند و ملائکه، لعنت کنند مردی را که نقش زنانه به خود بگیرد و زنی که نقش مردانه ایفا کند.»[۴۱۲] ؛ « یَا ابْنَ مَسْعُودٍ سَیَأْتِی مِنْ بَعْدِی أَقْوَامٌ … یَتَزَیَّنُونَ بِزِینَهِ المَرْأَهِ لِزَوْجِهَا… یَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى: فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاهَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا؛[۴۱۳] ای ابن مسعود! زمانی بعد از من فرا خواهد رسید که گروهی از مردها همانند آرایش زنان برای شوهرش، آرایش می کنند. اینان از مصادیق گفته ی خدای متعال هستند که می فرماید: امّا پس از آنان، فرزندان ناشایسته‏اى روى کار آمدند که نماز را تباه کردند، و از شهوات پیروى نمودند؛ و بزودى (مجازات) گمراهى خود را خواهند دید.»[۴۱۴]
و همچنین در حدیثی از امام صادق۷درباره انحرافات جنسی بنی العباس بیان شده است، که در آن اختلال در هویت جنسی و تشابه ورزی فرد نسبت به جنس مخالف را، به شدت مذمت کرده و آن را از عامل انحراف بنی العباس معرفی می کنند.
« رَأَیْتَ النِّسَاءَ یَتَّخِذْنَ الْمَجَالِسَ کَمَا یَتَّخِذُهَا الرِّجَالُ وَ رَأَیْتَ التَّأْنِیثَ فِی وُلْدِ الْعَبَّاسِ قَدْ ظَهَرَ وَ َظْهَرُوا الْخِضَابَ وَ امْتَشَطُوا کَمَا تَمْتَشِطُ الْمَرْأَهُ لِزَوْجِهَا وَ أَعْطَوُا الرِّجَالَ الْأَمْوَالَ عَلَى فُرُوجِهِمْ وَ تُنُوفِسَ فِی الرَّجُلِ وَ تَغَایَرَ عَلَیْهِ الرِّجَال‏؛ می بینی زنان را که همانند مجالس مردان، مجالس برپا می کنند و می بینی در بین بنی العباس، نا به هنجاری ها آشکار شده است. کردان، به انگیزه جنسی برای جنس موافق خود خضاب می کنند و آرایش می کنند همان طور که زن برای همسرش آرایش می کند و به خاطر تمکین مردهایی برای انهاف از اموال خود به انها می دهند. مردان در مورد مردی که تمکین می کند، با یکدیگر رقابت می کنند و به خاطر او با یکدیگر، به دعوا مشغول می شوند.»[۴۱۵]
و در روایتی دیگر از ایشان، هرگونه ایفای نقش متشابه با نقش جنس مخالف را، مذمت کرده و آن رفتار را خارج شدن فرد از مسیر طبیعی خویش معرفی کرده و از اصطلاح «مُخَنَّث» برای این افراد استفاده می کنند. لازم به ذکر است که لغویون درباره معنای این عبارت اقول مختلفی را بیان کرده اند به طوری که برخی بر این باورند که این اصطلاح در حقیقت به معنای فردی می باشد که نه می توان به آن مرد گفت و نه می توان به آن زن گفت، بلکه فردی است با دو آلت جنسی مردانه و زنانه.[۴۱۶] و برخی دیگر نیز بر این باورند که مراد از عبارت مورد نظر، نرمی در گفتار و رفتار است و این کلمه را برای مردی به کار می برند که رفتار و گفتار زنانه از خود نشان می دهد.[۴۱۷] ولی در کل مراد از«مُخَنَّث» همان مردی است که حرکات زنانه از خود نشان می دهد. که در احادیث زیر از واژه «مُخَنَّث» برای افراد همجنس گرا و عامل همجنس گرایی استفاده شده است.
«عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ۷ قَال: ‏لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ ۶الْمُتَشَبِّهِینَ مِنَ الرِّجَالِ بِالنِّسَاءِ وَ الْمُتَشَبِّهَاتِ مِنَ النِّسَاءِ بِالرِّجَالِ قَالَ وَ هُمُ الْمُخَنَّثُونَ وَ اللَّاتِی یَنْکِحْنَ بَعْضُهُنَّ بَعْضاً و وَ إِنَّمَا أَهْلَکَ اللَّهُ قَوْمَ لُوطٍ حِینَ عَمِلَ النِّسَاءُ بِمِثْلِ عَمَلِ الرِّجَالِ وَ رَأَى بَعْضُهُمْ بَعْضاً؛ رسول خدا۶ لعنت کرده است مردان و زنانی را که تمایل جنسی، مشابه یکدیگر می شوند. مردانی که برای ارضای جنسی، خود را در اختیار فرد دیگری قرار می دهد تا با او نزدیکی کند و زنانی که با تصورآمیزش با دیگری و ایفای نقش فاعلی، خود را ارضا می کنند. به درستی که خدای متعال، قوم لوط را آن هنگام به هلاکت انداخت که زنان، نقش مردان را ایفا می کردندو با یکدیگر به ارضای جنسی می پرداختند.»[۴۱۸]
و همچنین رسول الله۶ و امیرالمومنین علی۷از این واژه در توصیف این نوع افراد استفاده کرده اند:
«لَعَنَ اللَّهُ بَیتَاً یَدخُلُهُ مُخَنَّث؛ خداوند خانه ای را که مرد مخنث واردان می شود مورد لعن خویش قرار می دهد.»[۴۱۹] ؛ « َقالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ۷: ‏لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ۶ الْمُخَنِّثینَ …؛ رسول خدا لعنت کرده است مخنثین را.»[۴۲۰] ؛ « فَقَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ۷ لَا یُحِبُّنَا مُخَنَّثٌ وَ لَا دَیُّوث‏ و…؛ امیرالمومنین۷ فرمودند که مخنث و دیوث و … را دوستدار ما نیستند.»[۴۲۱]
بنابراین با توجه به احادیث گفته شده، می توان این نتیجه را گرفت که اختلال در هویت جنسی افراد و شباهت ورزی به جنسیت خلاف جنسیت طبیعی خود، از عوامل گرایش به همجنس گرایی معرفی کرد که علاوه بر لعنت خداوند و رسولش ، باعث دوری رحمت و مغفرت خداوند از جامعه می شود. که اطلاق این احادیث، شامل هرگونه نقش جنسی زن و مرد که متشابه با عملکرد جنسی او نیست را دارا می باشد و از دیدگاه اسلام امری حرام به حساب می آید.
۲٫۴٫۴٫۶ .بوسیدن و مالش بدن همجنس
از جمله عوامل گرایش به همجنس گرایی، تماس بدنی مرد یا زن با جنس موافق خود، با انگیزه جنسی و شهوی. این شیوه به صورت های مختلفی همچون بوسیدن، لخت خوابیدن پیش هم و تماس بدن ها با یکدیگر، مالش آلت به ران ها و دُبر دیگری و … انجام می گیرد حتی برای اینکه مبادا گرایش همجنس گرایی در بین مردان شیوع یابد، خوابیدن مردان زیر یک رو انداز حرام شده است. که همه اینها از دیدگاه اسلامی گناه و عامل گرایش انسان به همجنس گرایی معرفی می شود. که به نمونه هایی از روایات مربوز در این مورد اشاره می کنیم:
حسین بن سعید اهوازی می گوید: من دست خطّ امام رضا۷را در پاسخ این سوال که «آیا بازی با ران غلام و بین ران او اشکالی دارد؟» را دیدم. که ایشان نوشت: « خدا لعنت کند کسی را که چنین کند»[۴۲۲] و حدیث دیگر از امام صادق۷وجود دارد که از ایشان درباره زیر یک روانداز خوابیدن دو مرد پرسش شده بود که ایشان در جواب می فرمودند: « اگر آنها قوم و خویش نیستند و ضرورتی ایجاب نشده که این گونه بخوابند، سی ضربه شلاق به آنها بزنید.»[۴۲۳] که این خود نشان بر ممنوع بودن تماس بدن دو همجنس در زیر یک روانداز به جهت عدم گرایش به همجنس گرایی را دارد. همچنین روایات متعددی در باب بوسه گرفتن شهوی دو مرد با یکدیگر شده است که در پی آن غصب خدا و فرشتگان را به دنبال دارد. از این روست که امام باقر۷می فرمایند:
« نَهَى رَسُولُ اللَّهِ ۶ عَنِ الْمُکَاعَمَهِ وَ الْمُکَامَعَهُ فَالْمُکَاعَمَهُ أَنْ یَلْثِمَ الرَّجُلُ الرَّجُلَ وَ الْمُکَامَعَهُ أَنْ یُضَاجِعَهُ وَ لَا یَکُونُ بَیْنَهُمَا ثَوْبٌ مِنْ غَیْرِ ضَرُورَهٍ؛ پیامبر ۶ نهی کرداز این که مردی، مرد دیگری را با شهوت ببوسد و یا بدون لباس، بدون ضرورتی، پیش هم بخوابند.»[۴۲۴] ؛ « وَ إِذَا قَبَّلَ الرَّجُلُ غُلَاماً بِشَهْوَهٍ لَعَنَتْهُ مَلَائِکَهُ السَّمَاءِ وَ مَلَائِکَهُ الْأَرْضِ وَ مَلَائِکَهُ الرَّحْمَهِ وَ مَلَائِکَهُ الْغَضَبِ وَ أَعَدَّ لَهُ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصِیراً؛ هنگامی که مردی، پسری را به انگیزه شهوی می بوسد، ملائکه آسمان ها، فرشتگان زمین، فرشتگان رحمت و فرشتگان غضبف همه، او را لعنت می کنند و خدا برای او جهنم را که بد جایگاهی است، آماده می سازد.»[۴۲۵]
و همچنین پیامبر اسلام ۶ با اشاره به پیامدها و عذاب های گناهِ بوسیدن پسر از روی شهوت، می فرمایند:
«مَنْ قَبَّلَ غُلَاماً بِشَهْوَهٍ عَذَّبَهُ اللَّهُ أَلْفَ عَامٍ فِی النَّار؛ مردی که پسری را به انگیزه شهوی ببوسد، او را هزار سال آتش، غذاب خواهد کرد.»[۴۲۶]
بنابراین یکی از عوامل مهم گرایش انسان به همجنس گرایی، تماس ها، ملاقات ها و برخوردهای بدنی و جوارحی انسان با انگیزه شهوی است که با توجه به احادیث اهل بیت عصمت و طهارت:علاوه بر اینکه این نوع برخوردها گناه محسوب می شود، دارای مجازات های همچون حد نیز می باشند.
۲٫۴٫۴٫۷ .ملاعبه های همجنس گرایانه
از دیگر عوامل گرایش انسان به همجنس گرایی این است که زنان ومردان با یکدیگر و با همجنس خود به ملاعبه و بازی های جنسی و شهوی بپردازند و یا اینکه با عورت و نقاط حساس جنسی یکدیگر بازی کنند. که این کار هم می تواند به صورت فردی و یا دو نفری و یا اینکه به صورت گروهی و چند نفری تحقق یابد. لذا در حدیثی که پیامبر ۶ ده رفتار نابهنجار قوم لوط را بر می شمارند، می فرمایند که: «…و آنان با یکدیگر به بازی های جنسی می پرداختند.»[۴۲۷] همچنین حدیثی درباره ملاعبه های همجنس گرایانه زنان به صورت دسته جمعی در آخرالزمان، از امام صادق۷ بیان شده است که می فرمایند:

این مطلب را هم بخوانید :  تأثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی ـ نافرمانی کودکان- قسمت ۸

برای دانلود فایل متن کامل پایان نامه به سایت 40y.ir مراجعه نمایید.