استارت اپ ها در سالهای اخیر به بخش مهمی از چرخه اقتصاد ما تبدیل شدهاند. این باور کلی درباره استارت آپها وجود دارد که تمامی این کسبوکار مختص بیزینسهای آنلاین است، اما این معنا و تعریفی نیست که بتوانیم برای همه انواع استارت اپها تعمیم دهیم. معنی و تعریف استارت اپ، چگونگی روند جاری در شرکتهای استارت اپی و اینکه استارت آپ چه چیزهایی نیست بخشهای مختلفی است که ما درباره آن تحقیق و بررسی کردهایم و نتایج را در این مطلب گنجانده ایم.
مهمترین تفاوت استارت اپ با مدل کلاسیک کسب و کار در عدم قطعیت بالایی است که ایده یا محصول جدید برای فتح بازار دارند. همچنین به این نکته باید توجه کرد که مدل استارتاپی کسب و کار تنها مختص بیزینسهای آنلاین نیست.
اصطلاح استارت اپ، اینروزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد علاقهمند بسیاری برای انجام این کار، وارد بازار کسب و کارهای استارتاپی میشوند. یک چیز که همهی ما میتوانیم درمورد آن توافق کنیم ویژگی اصلی یک استارت آپ است. آن ویژگی اصلی که ما برای استارت آپ ها میشناسیم، توانایی رشد است. این تمرکز استارت اپها بر رشد و بدون محدودیت جغرافیایی است که استارت آپ ها را از مشاغل کوچک و سنتی متمایز میکند.
بیزینسها استارت اپ را با کسب و کارهای بزرگ اینترنتی میشناسند. اما در هیچکدام از تعاریف پذیرفتهشده از استارت اپ چیست هیچ تاکیدی وجود ندارد که فعالیت استارتاپی باید حتما در حوزه فناوری اطلاعات باشد.
منتها کسب و کارهای اینترنتی این قابلیت را دارند که خیلی سریع و در حین استفاده کاربران از محصول، بازخورد تجربه کاربر را در بهبود و توسعه محصول بهکار بگیرند. لذا کسب و کارهای اینترنتی قابلیت بالایی در بهکارگیری انواع استارت آپ برای توسعه دارند.
در مراحل تبدیل ایده به کسب و کار استارتاپی و رشد و توسعه در ادامه مسیر به شما یاری میرسانیم.
تمرکز اصلی سایت مرجع آموزش کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ ارائه محتوای علمی همراه با راهکار عملی ، مشاوره ، آموزش و پاسخ به سوالات شما عزیزان است.
برخی از مطالب سایت :
طرح کسب و کار یا بیزینس پلن چیست؟
تفاوت ویژگی و مزیت در محصول چیست؟
SEM چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟
عوامل رشد کسب و کار که باید بدانید
بک لاگ محصول و بک لاگ اسپرینت چیست؟
مصاحبه کشف محصول چگونه انجام میشود؟
استراتژی چیست و چگونه تدوین میشود ؟
راه های کاهش رتبه الکسا برای وب سایت
بایگانیهای استارتاپ | صفحه ۱۳ از ۱۳
تحقیقات بازار (Market Research) چیست؟
7 مورد از اهمیت های برندسازی استارتاپ
اصول بیانیه چابک شامل چه مواردی میشود؟
تقسیم سهام استارتاپ چگونه انجام میشود؟
لیدرشیپ چیست؟ مهارت های لیدرشیپ کدامند؟
ماتریس SWOT چیست و تحلیل SWOT چگونه است؟
نوآوری باز (open innovation) و مزایای آن
تکنیک اسکمپر برای ایجاد ایدههای نوآورانه
پیدا کردن رقبای داخلی چگونه انجام میشود؟
12 اهمیت وبسایت در کسبوکار که باید بدانید
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟
مزیت رقابتی استارتاپ ها چگونه مشخص میشود؟
استراتژی های رشد کسب و کار برای استارتاپ ها
10 مزایای کسب و کار اینترنتی در دنیای امروز
مقایسه روش چابک و آبشاری در توسعه نرم افزار
امکان سنجی و مطالعات آن چگونه انجام میشود؟
اسکرام مستر (Scrum Master) و مسئولیت های آن
توسعه بازار و نمونه های استراتژی توسعه بازار
بازاریابی عملکردی یا پرفورمنس مارکتینگ چیست؟
منابع فرصت های کارآفرینی و نحوه شناسایی آنها
کارآفرینی چیست؟ انواع کارآفرینی ها کدام هستند؟
استارتاپ چیست ؟ اصطلاحات و تعریف اولیه استارتاپ
40 ایده استارتاپی برای ساخت اپلیکیشن های کاربردی
گانت چارت ابزاری برای مدیریت پروژه و برنامه ریزی
تحقیق و توسعه (R&D) چیست؟ کاربرد R&D در کسبوکار
اصطلاحات کسب و کار اینترنتی A تا Z که باید بدانید
CRO چیست؟ بهینه سازی نرخ تبدیل چگونه انجام میشود؟
با ماتریس آیزنهاور زمان و انرژی خود را مدیریت کنید
تحول دیجیتال چیست و چه تفاوتی با دیجیتالی شدن دارد؟
تفاوت پروتوتایپ و MVP (کمینه محصول پذیرفتنی) چیست ؟
ساختار تیم استارتاپی و 8 مورد از اعضای تیم استارتاپ
مدیر محصول چه کاری انجام میدهد و ویژگی های آن چیست؟
استراتژی کسب و کار چیست؟ 10 نمونه استراتژی کسب و کار
مشاور استارتاپ و مشاوره کسب و کار چگونه انجام میشود؟
چگونه پذیرندگان آغازین را برای استارتاپ خود جذب کنیم؟
ماتریس bcg یا ماتریس بوستون چیست و چه کاربردهایی دارد؟
بوم ارزش پیشنهادی چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟
پایگاه دانش استارتاپ ها | مرجع آموزش راه اندازی استارتاپ
نوآوری اجتماعی (social innovation) چیست و چرا اهمیت دارد؟
تفاوت مرکز رشد و شتاب دهنده و بهترین انتخاب برای استارتاپ
تئوری jtbd چیست؟ مدیران محصول چگونه از آن استفاده میکنند؟
بوم مدل کسب و کار و نحوه استفاده از آن برای راه اندازی استارتاپ