پایان نامه با واژه های کلیدی علامه طباطبایی-خرید فایل-خرید و دانلود پایان نامه

 

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته روانشناسی و علوم تربیتی همه موضوعات و گرایش ها :روانشناسی بالینی ، تربیتی ، صنعتی سازمانی ،آموزش‌ و پرورش‌، کودکاناستثنائی‌،روانسنجی، تکنولوژی آموزشی ، مدیریت آموزشی ، برنامه ریزی درسی ، زیست روانشناسی ، روانشناسی رشد

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

است . نتایج بدست آمده در این مقاله عبارت است از:
از دو بعد خودسازی و دگرسازی ، امام علی (ع) در خودسازی را مقدم دانسته و بدان تصریح نمودهاند و روشهایی را برای تهذیب نفس بیان کردهاند . بنابراین پرداختن به خود، مهمترین اولویت اخلاقی است .
از میان اخلاقیات مثبت، به ترتیب سه مفهوم : تقوا، زهد،صبر بیش از همه مورد تأکید حضرت واقع شده است( همت بناری، علی،چاپ اول زمستان89).
3-از میان اخلاقیات منفی، به ترتیب سه مفهوم دنیاپرستی، کبر، بخل بیش از همه مورد نکوهش و تحذیر واقع شده است.
از اخلاقیات منفی و مثبت، روش‌های خاص و عامی در نهج‌البلاغه آمده است . روش خاص عبارت‌اند از : روشهایی ذر مورد هر یک از این مفاهیم به کار میرود و روش‌های عام روشهایی است که اختصاص به مفهوم خاص ندارد و برای اخلاقیات یا عمده آن‌ها قابل بکار گیری میباشند. در میان روش‌های خاص مربوط به اخلاقیات، روش بیان آثار منفی، مهمترین و اساسی‌ترین روش بوده است.
از میان روش‌های عام تربیت اخلاقی دو روش (( یادآوری مرگ و قیامت)) و ((عبرت گیری)) بیش از دیگر روشها مورد استفاده حضرت قرار گرفته است.
در خصوص جنبههای اجتماعی تربیت اخلاقی، روش ((خود میزانی)) یا خود را به جای دیگری انگاشتن)) مهم‌ترین روش مورد نظر حضرت بوده است.
مهم‌ترین اولویت اخلاقی را در نهج‌البلاغه (( خودسازی )) و نخستین اولویت را (( پرهیز از دنیاپرستی و وابستگی به آن )) دانسته است (همت بناری، علی،چاپ اول زمستان79).
داوودی ،محمد، (1385)، تربیت اخلاقی در سیره پیامبر و اهل‌بیت(ع)، دانشگاه تربیت معلم ، پایان‌نامه ارشد.
در این پایاننامه تلاش شده تربیت اخلاقی از منظر پیامبر و اهل‌بیت(ع) برسی شود. روش تحقیق، تحلیلی – توصیفی است. وی به برسی مبنا و اصول و اهداف تربیت اخلاقی در سیره پیامبر و اهل‌بیت پرداخته است و به این نتیجه رسیده که در سیره پیامبر و معصومین (علیهم‌السلام) شش مبنا وجود دارد؛ در هم تنیدگی دین و اخلاق، صالح بودن عمل و انگیزه عمل، مکمّلیت عقل و وحی ، در هم تنیدگی اصل و فضیلت، فرا دنیوی بودن مراتب و درجات اخلاق ، جدال لشکریان عقل و جهل.
در این پایان‌نامه اهداف و اصول با توجه به دوره پیش دستانی بیان شده است برخلاف پایاننامه آقای داوودی که دیدی کلی دارد.

آگاه ،علی،(1385)، تربیت اخلاقی در نهجالبلاغه بر مبنای خطبه همام،دانشکده روانشناسی و علومتربیتی علامه طباطبایی، پایاننامه.
در این پایان‌نامه تلاش شده است تا با برسی نهجالبلاغه و خطبه همام، به اهداف ، اصول و روش‌های تربیت اخلاقی دست یابد.
تربیت اخلاقی در نهجالبلاغه عبارت است از فرایند زمینهسازی و به کارگیری شیوههایی جهت شکوفاسازی ، تقویت و ایجاد صفات، رفتارها و آداب اخلاقی و اصلاح و از بین بردن صفات، رفتارها و آداب ضد اخلاقی در خود یا دیگری است.
اهداف در نهجالبلاغه؛ تقوا، عبادت، پرورش روح اجتماعی، سماحت و قناعت است.

دیدگاهتان را بنویسید