عمومی

دانلود پرفروش‌ ترین فیلم های سینمایی ایرانی 1401(فیلم اسکای)

دانلود پرفروش‌ ترین فیلم های سینمایی ایرانی 1401(فیلم اسکای)

سینمای ایران با شروع ویروس کرونا و تعطیلی مداوم نتوانست جدیدترین فیلم های سینمایی ایران را به اکران درآورد. به‌همین دلیل فیلم‌های سینمایی زیادی در صف نوبت اکران ماندند یا در اکران آنلاین به فروش بالایی دست پیدا نکردند. تا اینکه با دانلود فیلم های ایرانی 1401 به پرده نقر‌ه‌ای سینما بازگشتند و فروش بهتری را تجربه کردند. در این مقاله پرفروش ترین و برترین فیلم های سینمایی 1401 را معرفی می‌کنیم. به نظر شما برترین فیلم سینمایی ایرانی سال کدام عنوان است؟

تا جایی‌که بعضی از جدیدترین فیلم های سینمایی ایرانی به فروش بسیار بالایی دست پیدا کردند و در صدر جدول پرفروشترین فیلم سینمایی جدید ایرانی قرار گرفته‌اند.

فیلم سلفی با دموکراسی

فیلم سلفی با دموکراسی به کارگردانی و تهیه کنندگی علی عطشانی در ژانر کمدی خانوادگی ساخته شده در سال 1398 ایران می باشد. فیلمنامه این فیلم توسط مسعود و امیرعلی احمدیان نگاشته شده است. تصویربرداری «سلفی دموکراسی» که با جلوه‌های ویژه فراوان در مقابل پرده کروماکی که در نوع خود در سینمای ایران بی نظیر ساخته شده است. این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بین المللی از جشنواره فیلم جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا در بین آثار بیش از 28 کشور جهان شد. با دانلود فیلم ایرانی سلفی با دموکراسی با همراه فیلم اسکای باشید.
داستان فیلم سلفی با دموکراسی

عطشانی در جدیدترین ساخته خود روایتی متفاوت برای شرکت کنندگان در جنگ ایران و عراق دارد و داستانش تقریباً داستان فیلم دموکراسی در روشنایی روز را دنبال می کند.

در دفتر خدا قسمت ایران یک سری فرشته به نام شانه راست وجود دارد که کارهای خوب مردم ایران را ثبت می کند و یک سری فرشته به نام شانه چپ که کارهای بد مردم ایران را ثبت می کند. حالا دو نفر از این فرشته ها فرصت سفر به ایران را پیدا می کنند. (اگر علاقه دارید پیشنهاد می کنم دانلود فیلم شیشلیگ و فیلم گل به خودی را هم ببینید)

فیلم سینمایی خورشید

«خورشید» یکی از بهترین فیلم های ایرانی سال ۱۴۰۰ است. اگر از علاقه‌مندان به آثار مجید مجیدی باشید، حتما باید فیلم خورشید را ببینید. این اثر درام درباره کودکان کار ساخته‌ شده‌ است. این فیلم در جشنواره فجر حضور موفقی داشت و سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه، بهترین طراحی صحنه و بهترین عکس را از آن خود کرد.

این اثر در جشنواره‌های بین‌المللی خارجی هم حضور داشت و توانست در جشنواره فیلم ونیز برنده فانوس جادویی شود. این فیلم در گیشه چندان موفق نبود، ولی بی‌شک بازی بازیگرانی چون علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی ارزش دیدن را دارد.

فیلم سینمایی قهرمان

فیلم سینمایی «قهرمان» را باید یکی از آثار ایرانی دانست که در لیست فیلم های سینمایی ۱۴۰۰ قرار دارد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی در نود و چهارمین دوره اسکار معرفی شد. منتقدین زیادی شانس این فیلم را برای برنده شدن جایزه اسکار بالا می‌دانند. قهرمان اصغر فرهادی در جشنواره کن توانست مشترکا با فیلم «کوپه شماره 6» ساخته یوهو کاسمانن به جایزه بزرگ هیئت داوران دست پیدا کند.

در خلاصه داستان این فیلم ایرانی جدید 1400 آورده اند که: رحیم خطاط و نقاشی است که به دلیل بدهی به زندان افتاده است. او برای چند روزی به مرخصی می‌آید و در این بین فرخنده دختری که با او در ارتباط است کیفی حاوی سکه طلا پیدا می‌کند. او به رحیم پیشنهاد می‌دهد با فروش سکه‌ها بدهی خود را بدهد اما رحیم متوجه می‌شود پول سکه‌ها کافی نیست. بنابراین با پخش اعلامیه درصدد پیدا کردن صاحب کیف است. این کار او در رسانه مجازی پخش شده و مردم او را یک قهرمان می‌نامند.

فیلم سینمایی بندر بند

وقتی فیلم را می‌بیند به منیژه حکمت برای ساخت این فیلم تبریک خواهید گفت. هرچند فیلم از بازیگران ناشناخته استفاده کرده اما ساخت فیلمی در سیل و در روزهایی که بسیاری از مناطق جنوب را آب فراگرفته بود، ویژگی منحصر به فردی است که کارگردان برای ساخت اثرش در نظر گرفته است . فیلم حال و هوای جنوب را زنده می‌کند، دو مرد و یک زن ، جنوبی که در اوج نداری و از دست دادن همه اموالشان آن هم در آستانه تولد فرزند، هنوز امیدوارند که زندگی خود را بهتر کنند.

مطلب دیگر :
عسل چت بزرگترین چت روم ایرانی

فیلم صحنه‌های تاثیرگذاری از خرابی‌هایی که سیل به دنبال داشته، از حسرت‌ها، اندوه‌ها و از دست دادن‌ها و نرسیدن‌ها روایت می‌کند . در واقع حدیث نفس دهه ۸۰ است.

بندر بند تاکنون در بیش از سی جشنواره جهانی سینمایی از جمله جشنواره‌های تورنتو، زوریخ، میل ولی، هاینان و…به نمایش در آمده و جایزه بهترین فیلم جشنواره کلکته و جایزه نتپک جشنواره فیلم‌های کوهستانی اولجو ، تقدیرنامه بهترین فیلم جشنواره باتومی را دریافت کرده ‌است.

فیلم سینمایی دشت خاموش

«دشت خاموش» به‌عنوان نماینده سینمای ایران در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز حضور داشت و برنده جایزه بهترین فیلم در این بخش شد. همچنین توانست جایزه ویژه منتقدان جهان را در جشنواره جوایز فیپرشی از آن خود کند. این فیلم در بخش جنبی جشنواره ونیز هم برنده جایزه انجمن اعتماد ملی ایتالیا شد.

ماجرای فیلم درباره شرایط کاری سخت و روابط انسانی پیچیده بین چند خانواده است، خانواده‌هایی که در محیط کارگری یک کوره آجرپزی زندگی می‌کنند. این فیلم را از نظر درونمایه می‌توان فیلم سیاسی در نظر گرفت. ماجرایی تلخ و دردناک در فیلم روایت می‌شود که سرشار از سیاهی و ناامیدی است.

ریتم کند فیلم که شاید تحت‌تأثیر موضوع اصلی و لوکیشن‌های فیلم باشد، یکی از نقاط ضعف آن است و حتی شاید باعث دلزدگی مخاطب شود. اما در مجموع فیلمی متفاوت است که ارزش دیدن دارد.

فیلم سینمایی هفته ای یکبار آدم باش

فیلم سینمایی جدید ایرانی «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» فیلمی سینمایی با ژانر کمدی و از بهترین فیلم های سینمایی خانوادگی ایرانی است. «پژمان جمشیدی» در کنار «پژمان بازغی»، «رعنا آزادی‌ور»، «علیرضا استادی»، «ساغر قناعت» و «شیرین یزدان‌بخش» از بازیگران فیلم سینمایی «هفته ای یکبار آدم باش» هستند. پیمان قاسم‌خانی در مقام مشاور کارگردان کنار تیم سازنده حضور داشت. این فیلم از جدیدترین فیلم های سینمایی ایران است که تا چندی پیش در صدر فهرست فیلم های پرفروش جدید ایرانی 1400 قرار داشت.

در خلاصه داستان این عنوان از فهرست برترین فیلم ایرانی جدید 1400 آورده‌اند که دو برادر با طرز فکر و سبک زندگی متفاوت به دلیل بیماری پدر کنار هم قرار می‌گیرند. کشمکش بین آن دو و همسرانشان باعث ایجاد لحظات شاد و غم‌انگیز داستان می‌شود.

فیلم سینمایی گربه سیاه

در فیلم «گربه سیاه» پیش از آن که کسی به نام کریم امینی کارگردانش توجه کند نام بهرام رادان به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده مورد توجه است به خصوص در فیلم نیز بهرام رادان در نقش یک بازیگر و مجری شناخته شده حضور دارد و رفتارهای علاقمندانش زندگی حرفه‌ای او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این فیلم درباره جوانان دهه هشتادی است که درصدند به آرزوهای خود از طریق شبکه‌های اجتماعی برسند یکی مانند رها ( ترلان پروانه) فقط خواسته‌اش دیدن بازیگر شناخته شده است، دیگری دوست دارد آهنگش سرانجام به گوش مردم برسد. اما دیگری که تبدیل به یک شاخ مجازی می‌شود این که چگونه خواسته و شهوتش چه تاثیری بر دیگران می‌گذارد برایش مهم نیست ، حتی برایش مهم نیست بر سر عشقش چه می‌آید یا چگونه همین روند تاثیر هولناکی در زندگی یک هنرمند با بازی بهرام رادان می‌گذارد.

منبع: https://filmsky.ir/