عمومی

فروشگاه اینترنتی یارین : کفش، صندل، واکس و لوازم کفاشی

در انتخاب و خرید کفش با وجود تنوع زیاد در زیبایی و مد روز بودن، اولویت اول خرید باید راحتی و مناسب بودن آن باشد. رنگ، شکل، پاشنه و مدل کفش و … همه می توانند شما را برای خرید یک کفش ترغیب کنند اما اگر بدانید که همین کفش‌ها ممکن است که چه عوارض بد و خطرناکی به دنبال داشته باشند شاید از خرید آنها منصرف شوید و معیارهای دیگری را مورد توجه قرار می دهید.

در هنگام خرید کفش فقط به رنگ و مدل کفش نگاه نکنید و مدگرا نباشید. به راحتی و استاندارد بودن آن کفش نیز توجه بفرمایید. زیرا سلامت پاهای شما به کفش شما نیز بستگی دارد و سلامت پاها بر سلامت کل بدن موثر است.

نکات مهم برای انتخاب کفش مناسب

1- در پایان روز به خرید کفش بروید

در طول یک روز معمولی، هنگام راه رفتن اندازه پاهای کمی بزرگتر می شوند. برای اطمینان از پیدا کردن یک جفت کفش که در هر زمان از روز مناسب باشد، بهتر است آنها را در زمانی که پاهای شما در بزرگترین حالت است ، امتحان کنید. سعی کنید عصر یا آخر وقت ، به مغازه کفش فروشی بروید.
اگر قصد دارید صبح زود برای خرید کفش بروید، ابتدا قبل از رفتن، یک دویدن سریع (مثلا روی تردمیل) داشته باشید که همان اثر راه رفتن در طول روز را دارد.

2- برای خرید کفش جوراب پوشیده باشید

وقتی کفشی را امتحان می کنید، بهتر است جوراب پوشیده باشید. می توانید بر اساس نوع کفش جوراب بپوشید مثلا برای کفشهای ورزشی و کوهنوردی از جوراب های ضخیم تر و برای کفشهای مجلسی از جوراب های نازکتر استفاده کنید.

3- دانستن اندازه پا قبل از خرید کفش

هر بار که قصد کردید کفش بخرید، باید پاهایتان را اندازه بگیرید. زیرا با گذشت زمان، اندازه پاها تغییر می کند. عواملی مانند افزایش سن و وزن و یا بارداری می تواند سبب این تغییر گردند. اغلب این تغییرات دائمی هستند.

4- آزمایش کردن کفش در داخل فروشگاه

وقتی کفشی انتخاب کردید پس از پوشیدن ببینید می توانید انگشتان پایتان را حرکت دهید تا مطمئن شوید که کفشها کوچک نیستند سپس کمی داخل فروشگاه قدم بزنید و توجه کنید که هنگام قدم زدن پا از پاشنه کفش خارج می شود یا خیر.

کفش هایی را انتخاب کنید که از همان ابتدا مناسب پای شما باشند. نگران تغییر شماره اندازه کفشتان نباشید. کفشی را انتخاب کنید که هنگام پوشیدن احساس راحتی کنید.

5- قبل از خرید کفش، ساختار آن را بررسی کنید

قبل از خرید ابتدا قسمت های رویه، کفی، زبانه و بندهای کفش را مورد بررسی قرار دهید. بعضی از کفی ها پرسی هستند و بعضی دیگر دور دوزی شده اند. به کیفیت و نوع این اتصالات توجه نمایید. رویه کفش معمولا از جنس چرم طبیعی و یا از چرم صنعتی (مصنوعی) ساخته شده است. البته قیمت کفشها با چرم طبیعی بسیار بالاتر از مدل چرم مصنوعی می باشد.

 

6- به کفی کفش دقت کنید

هدف اصلی کفش محافظت از پا است. اگر کفشی با کفی نازک و بی کیفیت بپوشید و روی چیزی تیز مانند میخ قدم بگذارید، ممکن است آسیب جدی به پای شما وارد سازد. مطمئن شوید که کف آن به اندازه کافی ضخیم و محکم است تا مانع نفوذ هر چیزی به پای شما شود.

مطلب دیگر :
بهترین کرم ضد چروک بالای 40 سال

7- انتخاب کفش های مناسب برای شرایط آب و هوایی خاص

اگر در منطقه ای کار یا زندگی می کنید که زمین ممکن است مرطوب، یخی یا روغنی باشد، و یا زمانی که در باران یا روی یخ راه می روید، بهتر است کفش های مقاوم در برابر لغزش بپوشید تا از آسیب احتمالی جلوگیری کند.

8- خرید کفش ورزشی مناسب با نوع ورزش

اگر در هفته 2-3 بار یا بیشتر به یک نوع فعالیت ورزشی خاصی می پردازید باید کفش ورزشی مناسب آن رشته را انتخاب نمایید.

اندازه کفش

قبل از خرید کفش حتما آن را بپوشید و چند قدمی راه بروید، سپس آن را خریداری کنید. برای خرید کفش حتماً خودتان بروید و آن را امتحان کنید. در واقع صرفاً به خاطر اینکه کفشی اندازه کفش قبلی تان است، آن را نخرید یا از کسی نخواهید اندازه سایز پای شما یک کفش بخرد.

پنجه کفش

هنگام خرید کفش حتما به پنجه های آن توجه کنید و از خرید پنجه خیلی نازک و خیلی پهن خودداری کنید. انگشت‏های پای شما باید در کفش راحت بوده و روی هم قرار نگیرند. دقت کنید انگشت شست به اندازه کافی جا داشته باشد و راحت بتواند حرکت کند. کفش نباید آن قدر گشاد باشد که هنگام راه رفتن پاشنه پا از کفش بیرون بیاید.

استفاده از کفش های با پاشنه باریک در طولانی مدت شکل ظاهری پای شما را تغییر می دهد و باعث عوارض بعدی خواهد شد. دقت کنید که استفاده از کفش های با پنجه بسیار پهن هم عوارش خاص خودش را دارد و این یعنی باید کفش انتخاب کرد که انگشتان پا در قسمت پنجه آن به راحتی قرار گرفته باشند.

رویه مناسب

 

کفشی با رویه مناسب بخرید. جنس رویه کفش باید نرم و قابل انعطاف باشد. کفش‏های چرمی‏، مناسب ترین جنس رویه را دارند. کفش‏هایی با رویه پلاستیکی مناسب نیستند و موجب تعریق و بوی بد پا می‏شوند. کفش‏های پارچه‌ای و برزنتی هم برای فصول گرم سال انتخاب مناسبی هستند.

دقت کنید که رویه کفش باید متناسب با فصول مختلف انتخاب شود. برخی رویه ها مناسب فصل های سرد و برخی دیگر مناسب فصول گرم هستند.

جنس کفش

بهترین جنس برای یک کفش جنس چرم است. قسمت بیرونی و خارجی کف کفش که با سطح زمین تماس دارد، باید از جنس محکم و با دوام بوده و سطح آن هم صاف و لیز نباشد. قسمت داخلی کفی باید نرم باشد تا پا در آن احساس راحتی کند.

پاشنه کفش

 

از خرید کفش های پاشنه بلند و یا خیلی تخت خودداری کنید. زیرا کفش‏های پاشنه کوتاه آسیب کمتری به پاها می‏رسانند و فرم بدن را در حالت استاندارد قرار می دهند، اما کفش‏های بدون پاشنه با کفی تخت مناسب نیستند. بهتر است پاشنه کفش بین 5-3 سانتی‌متر باشد.

فروشگاه اینترنتی یارین