برگزیده

همه آنچیزی که در مورد طلاق و مهریه لازم است بدانید

پایان نامه رشته حقوق

شرایط طلاق غیابی :تفاوت عمده و اصلی طلاق غیابی در مقایسه با دیگر طلاق ها ( همچون : طلاق از جانب زوج ، طلاق توافقی ، طلاق از جانب زوجه ) ، این امر می باشد که در سایر طلاق ها هر دو زوج و زوجه در دادگاه خانواده ، حضور پیدا می کنند اما این قضیه در طلاق غیابی این گونه نمی باشد ، و یکی از زوجین ( یا وکیل قانونی او ) نه در طول مراحل دادرسی حضور دارد ، نه لایحه ای ارسال کرده است و نه حتی ابلاغیه را شخصا دریافت نموده است .
حضانت فرزند بدون طلاق ،بر طبق قانون به طور کلی حضانت فرزند بر عهده پدر و مادر می باشد ( حضانت فرزند در واقع حق و تکلیف والدین است ) ، و به همین سبب هر دو آن ها مسئول حضانت فرزند می باشند .
تمکین و نفقه چیست ؟
دادخواست طلاق توافقی از طرف مرد. از شروع بحث لازم است تعریفی از طلاق توافقی ، ارائه بدهیم : طلاق توافقی زمانی است که زوج و زوجه تصمیم می گیرند که به زندگی مشترکشان پایان دهند و ادامه زندگی‌ ، برایشان مقدور نیست و در واقع ، هر دو خواستار طلاق و جدایی می باشند ،
نحوه تقسیط مهریه ، به هیچ عنوان ملاک و میزانی برای اقساط مهریه ، تعیین نشده است و اختیار تعیین آن ، به صورت تمام و کمال به قاضی پرونده ، محول شده است .
مهریه در طلاق خلع
تفاوت مطالبه ی مهریه ی از طریق اجرای ثبت و دادگاه:اصلی ترین راه مطالبه ی مهریه ی ، اقدام و طرح دعوا در دادگاه خانواده می باشد. دادگاه خانواده مطابق با قانون حمایت از خانواده، صلاحیت رسیدگی به کلیه ی اختلاف مربوط به طلاق،نفقه، ممانعت از ملاقات طفل، مطالبه ی مهریه، استردادجهزیه ی و مواردی از این قبیل می باشد.
رجوع به مهریه ابراء شده در طلاق خلع ، از جمله شایع ترین سوال ها این امر می باشد ، که آیا زوجه می تواند پس از آن که مهریه اش را ابراء کرد ، در طلاق خلع ، به آن رجوع کند یا خیر ؟
جهت استرداد جهیزیه ، دادخواستی با عنوان استرداد جهیزیه و تامین خواسته توسط زوجه ثبت می گردد.تهران طلاق جهت مشاوره رایگان در زمینه استرداد جهیزیه اماده ارائه خدمات می باشد.
موسسه حقوقی تهران طلاق ، از معتبر‌ ترین و پر مخاطب ترین موسسه های حقوقی تهران می باشد . که علاوه بر دارا بودن وکلایی با تجربه و متخصص ، دارای سابقه ای درخشان نیز در خصوص مسائل حقوق خانواده ( مثل : مهریه ، حضانت ، اجرت المثل ایام زوجیت ، و … ) می باشد .
طلاق توافقی در دوران عقد بر خلاف دیگر طلاق ها ( همچون : طلاق از جانب زوج ، یا طلاق از جانب زوجه ) که بسیار طولانی می شود ، فوری و در کم ترین زمان ممکن اتفاق می افتد .
موسسه حقوقی تهران طلاق ، موسسه ای پر مخاطب و معروف است که در زمینه حقوق خانواده ، سال ها فعالیت کرده و تجربه دارد . به همین خاطر می توان پرونده خود را با خیال راحت به وکلای متخصص و کارکشته این موسسه حقوقی ، سپرد .
مشاورین‌ حقوقی و وکلای موسسه حقوقی تهران طلاق ، تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین خدمات را به مراجعین محترم ، ارائه دهند . این موسسه حقوقی با سال ها تلاش و فعالیت در زمینه مسائلی که در حقوق خانواده وجود دارد ، به خصوص مسئله طلاق و طلاق توافقی زوجین ،‌ جزء پر مخاطب ترین و معتبر ترین موسسه های حقوقی تهران می باشد که می‌ توان با خیال آسوده ، مسائل خود را با مشاورین و وکلای متخصص این موسسه حقوقی در میان گذاشت و امور خود را به آن ها سپرد .
مؤسسه تهران طلاق به شما اجازه می‌دهد با برقراری تماس با شماره‌تلفن وکیل خانواده، در کمترین زمان ممکن به پاسخ سؤالات خود برسید.
موسسه حقوقی تهران طلاق ، موسسه ای معتبر و معروف است که دارای وکلا و مشاورین حقوقی برتر و با تجربه ای می باشد . این موسسه حقوقی ، ارائه دهنده خدمات در خصوص مسائل حقوق خانواده ، است .
آیا زن می تواند ماشین مرد را به عنوان مهریه بگیرد ؟ گرفتن ماشین زوج ( شوهر ) ، توسط زوجه ( زن ) ، دارای شرایطی می باشد.تهران طلاق آماده مشاوره رایگان در زمینه طلاق و مهریه.
وکیل حضانت در شرق تهران با مشاوره رایگان و کادری مجرب از وکلای تهران آماده ارائه مشاوره به همشهریان در شرق تهران می باشد .
موسسه حقوقی معروف و معتبر تهران طلاق ، دارای برترین و متخصص ترین وکلای حقوقی می‌ باشد ، که در تمام مسائل حوزه حقوق خانواده ، آماده ارائه خدمت به عموم مردم هستند .
حذف غیرقانونی نام همسر از شناسنامه .حذف کردن نام همسر پس‌ از طلاق از شناسنامه ، از جمله مسائل و مشکلاتی است که بسیاری پس از وقوع طلاق ، با آن دست و پنجه نرم می کنند و گاهاً هزینه های هنگفتی را ، بابت این کار می پردازند .جهت مشاوره با وکلا ی تهران طلاق تماس بگیرید
موسسه حقوقی تهران طلاق ، با برترین مشاورین حقوقی و متخصص ترین و با تجربه ترین وکلا ، آماده ارائه خدمت در خصوص تمام‌ مسائل حقوق خانواده ، به خصوص مسئله مهریه زوجه می باشد .
اجرت المثل زن شاغل :به تبع میان بانویی که خانه دار است با خانمی که شاغل است ، در خصوص اجرت المثل تفاوت هایی می باشد . زن خانه دار از آن جایی که اکثر وقت خود را در خانه است و مشغول به انجام دادن کار های منزل می باشد ، در مقایسه با زن شاغل که تقریبا نیمی از وقت خود را در خانه نیست ، اجرت المثل بیش تری دریافت می کند .
وکیل طلاق در غرب تهران ، می‌ تواند در خصوص طلاق و انواع آن ( طلاق توافقی ، طلاق از طرف زن ، طلاق از طرف مرد ) ، نکاتی مفید و حائز اهمیت را ذکر کند و هر یک از زوجین را ، در این پروسه یاری نماید .
مطلب دیگر :
راهکارهای مهم برای پخت سریع تر گوشت های دیرپز

 

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید