برگزیده

انتظاراتی که باید از یه فروشگاه کودک خوب داشته باشید چیست؟

معمولا خرید لباس نوزاد پسرانه و دخترانه و همچنین لباس کودکان برای والدین بیش تر از خرید برای خودشان چالش برانگیز است و از اهمیت بالایی برخوردار است .

انتظاراتی که باید از یه فروشگاه کودک خوب داشته باشید چیست؟

معمولا خرید لباس نوزاد پسرانه و دخترانه و همچنین لباس کودکان برای والدین بیش تر از خرید برای خودشان چالش برانگیز است و از اهمیت بالایی برخوردار است . جنس لباس ، قیمت ، کیفیت ، سایز ، دوخت و اکسسوری های استفاده شده در لباس دغدغه هایی است که والدین هنگام خرید با ان ها روبرو هستند.

فراموش نکنید که بهتر است حتی اگر از روی سایت های فروشگاهی و یا به صورت آنلاین خرید میکنید یک بار هم که شده به آدرس درج شده در سایت فروشگاه سر بزنید تا دستتان بیاید چه جنس لباسی را ارایٰه میدهند.

برای خرید کودکان بالای دو سال که کم کم رنگ را درک میکنند از خود کودک هم نظر خواهی کنید. به این صورت که چند نمونه را باید در نظر بگیرید و در نهایت انتخاب پایانی از بین آنها را بر عهده ی خود کودک بگذارید و آنچه خودش پسندید را برایش تهیه کنید.

تنوع لباس کودک

از آن جایی که کودکان به شدت در حال تغییر سایز و رشد هستند خرید لباس برای آن ها به طور مکرر انجام میشود.

فروشگاه خوب فروشگاهی محسوب میشود که دارای تنوع طرح و رنگ و جنس بالایی باشد و اجناس به روز و ترند داشته باشد که بتواند مشتری های خودش را حفظ کند. تنوع کم محصولات باعث میشود بعد از چند بار خرید از یک فروشگاه هیچ چیز جدیدی برای خریدن وجود نداشته باشد و قطعا شما فروشگاه جدیدی را انتخاب خواهید کرد.

قیمت مناسب و کیفیت بالای لباس کودک

با توجه به حساس بودن پوست نوزادان و کودکان کیفیت و جنس پارچه بسیار حایٔز اهمیت است. بهتر است فروشگاه ها لباس هایی موجود داشته باشد  که لباس ها با الیاف مناسب برای کودکان دوخته شده باشند. توجه کنید از اکسسوری های خطرناک مانند اجسام و مرواریدهای خیلی ریز و یا سنجاق سینه های سوزن دار و در کل اجسامی که لبه های تیز دارند و یا فقط با چسب چسبانده شده اند و به لباس دوخته نشده اند  در دوخت لباس استفاده نشده باشد. و قیمت معقول و مناسبی برای لباس ها در نظر بگیرند.

قابلیت مرجوع کردن لباس های خریداری شده

گاهی کودکان و یا نورادان این امکان را به شما نمیدهند که در فروشگاه لباس را بر تن آنها پرو کنید و بعد از رفتن به منزل و پرو لباس متوجه شوید سایزی که انتخب کردید مناسب کودکتان نیست.

یک فروشگاه کودک خوب باید برای مشتریان خود زمان مرجوعی و یا تعویض در نظر بگیرد. برای مثال طی24 ساعت در صورت سالم بودن لباس و تگ روی آن امکان تعویض و یا حتی مرجوع کردن لباس وجود داشته باشد.

مطلب دیگر :
اسرار موفقیت در کنکور چیست؟

فضای بازی کودکان

اگر فروشگاه بزرگی تاسیس میکنند حتما فضایی برای بازی کودکان در نظر بگیرند تا والدین بتوانند با خیال راحت و بدون دغدغه به راحتی به خرید لباس پسرانه و دخترانه بپردازند.

آگاهی و برخورد پرسنل

خرید کردن برای کودکان به اندازه ی کافی کار طاقت فرسایی هست پس قطعا لازمه ی یک فروشگاه خوب لباس کودک این است که پرسنل با آرامش پاسخ گوی مشتریان باشند و مطالب لازم مرتبط با اجناس داخل فروشگاه و سایزهای مناسب برای هر سن و ماه نوزاد و یا کودک را آموزش ببینند.

چیدمان و دکوراسیون

ویترین ، قفسه ها ، و رگال ها به گونه ای چیدمان شده باشند که هم ایجاد خطر و افتادن برای کودک نکنند هم ارتفاع مناسبی داشته باشند که با دست انداختن کودک لوازم بر روی آنها برنگردد و هم محیطی جذاب و دلنشین را فراهم کنند و فضای کافی برای رفت و آمد داشته باشد. رنگ ها بر روی کودکن تاثیر بسزایی دارند؛ استفاده از رنگهای کتنوع در دیوارها میتواند برای کودکان خوشایند و جالب توجه باشد.

امکان خرید آنلاین

خرید لباس کودک که کمی لجباز هستند کار بسیار دشواری است . گاهی خانواده ها ترجیح میدهند به جای خرید کردن حضوری و اذیت و آزار کودکشان به صورت آنلاین و غیر حضوری خرید کنند.

این روزها با در دست داشتن انواع سایت های فروش و پیج های اینستاگرامی این قابلیت در دسترس است. ولی فروشگاه خوب فروشگاهی است که مشخصات لباس و جنس لباس و سایز لباس را به وضوح در توضیحات مربوط به لباس نوشته باشد و هنگام تحویل چیزی غیر از آن را تحویل خریدار ندهد. تحویل سریع و به موقع داشته باشد و در صورت امکان پرداخت درب منزل را فراهم کند.

سایت های فروش باید درگاه های پرداخت امنی داشته باشند تا مشتری از دادن مشخصات کارت اطمینان خاطر داشته باشد. معمولا فروشگاه هایی که خرید آنلاین دارند برای جلب اعتماد مشتری و ترغیب انها برای خرید مطالبی مربوط به اعتماد مشتریان و دریافت بسته های آن ها و رضایتشان را به اشتراک میگذارند و شما با خواندن نظرات و کامنت ها میتوانید میزان رضایت از خریدهای غیر حضوری را بررسی و بعد از اطمینان خرید کنید.

حراجی های آخر فصل

قیمت لباس های بچه گانه واقعا بالاست. فروشگاه هایی که معمولا با پایان هر فصل حراج فصلی دارند از محبوبیت بیش تری برخوردارند.

منبع :

https://www.farsnews.ir/news/14000817000677/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%DB%8C%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA