برگزیده

خرید رادیاتور ایران رادیاتور

به گزارش سایت خبری صنایع یکی از قدیمی‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های گرمایشی استفاده از شوفاژ یا رادیاتور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید رادیاتور پنلی و خرید رادیاتور پره‌ای به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

هنوز هم در بسیاری از منازل مسکونی از شوفاژ به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌شود. در این یادداشت قصد داریم نکاتی را در خصوص خرید رادیاتور برای شما عزیزان شرح دهیم.

 

 

خرید رادیاتور

رادیاتور یک وسیله گرمایشی مطمئن و مقرون به صرفه است که گرمای مناسبی ایجاد می‌کند و به راحتی حتی فضاهای بزرگ را گرم می‌کند. گرمای شوفاژ به روش همرفتی منتقل می‌شود به این ترتیب که آب موجود در سیستم حرارت مرکزی رادیاتور توسط مشعل یا پمپ گرم می‌شود و از طریق موتورخانه به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت می‌شود و به رادیاتورها در هر قسمت می‌رسد. با کم شدن درجه حرارت، آب دوباره به موتورخانه باز می‌گردد.

از نظر ظاهری رادیاتورها ظاهر متنوعی دارند، بنابراین شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از انواع مدل‌های پره‌ای، تخت یا پانلی و لوله‌ای را انتخاب کنید. معمولاً رادیاتورها از جنس فولاد، آلومینیوم و چدن تهیه می‌شوند. رادیاتورهای پانلی یکی از انواع محبوب و کاربردی‌ترین نوع رادیاتور هستند چرا که گرمای یکنواخت‌تر و پراکنده‌تری ایجاد می‌کنند.

خرید رادیاتور ایران رادیاتور

یکی از مطمئن‌ترین برندهای فروش رادیاتور در ایران، ایران رادیاتور است. گروه صنعتی ایران رادیاتور متشکل از چندین کارخانه است که با بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید انواع رادیاتور یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین واحدهای تولیدی کشور محسوب می‌شود.

ایران رادیاتور انواع رادیاتورهای آلومینیومی و فولادی شوفاژ، پکیج‌های شوفاژ دیواری و زمینی، مشعل‌های گازسوز، گازوئیل‌سوز و دوگانه‌سوز، لوله‌های پنج لایه تلفیقی را تولید می‌کند.برای کسب اطلاعات دقیق از قیمت و خرید رادیاتور به لینک مراجعه نمایید.

مواردی هم‌چون کیفیت بالای قطعات، عملکرد کاملاً عالی، ضمانت و خدمات گسترده پس از فروش باعث شده است که محصولات ایران رادیاتور در بازار کشور از محبوبیت بالایی برخوردار باشند و فروش خوبی را تجربه کنند. رادیاتور و انواع محصولات ایران رادیاتور به جز بازار داخلی به ۳۰ کشور جهان صادر می‌شود.

انواع رادیاتور

رادیاتورها را از جهات مختلفی می‌توان طبقه‌بندی کرد، عموماً رادیاتورها از نظر جنس، نوع ساخت و طراحی ظاهری دسته‌بندی می‌شوند که در این بخش به معرفی همه آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع رادیاتورها براساس نوع ساخت

از نظر نوع ساخت رادیاتورها به دو دسته تک لوله و دو لوله تقسیم می‌شوند. در رادیاتور تک لوله‌ای از بخار به عنوان سیال استفاده می‌شود. این نوع رادیاتورها برای لوله‌کشی روکار بسیار مناسب هستند و مصرف کمتر لوله و در نتیجه کاهش هزینه‌ها از جمله مزایای این نوع رادیاتور است. از طرفی رادیاتورهای تک لوله در زمان نصب نیاز به دقت بسیار بالایی دارند. در نهایت برای ۴ تا ۶ رادیاتور قابل استفاده هستند.

رادیاتور دو لوله‌ای در واقع همان رادیاتور معمولی است که از آب به عنوان سیال در آن‌ها استفاده می‌شود. انتقال گرما از طریق آب گرم تأمین می‌شود. معمولاً از این روش برای لوله‌کشی رادیاتورها استفاده می‌شود، اما در صورتی‌که مسیر لوله‌کشی طولانی شود، رادیاتورهای نزدیک‌تر نسبت به رادیاتورهای دورتر دچار افت فشار می‌شوند و نسبت به رادیاتورهای دورتر آب بیشتری در لوله‌ها خواهند داشت و در نتیجه نسبت به رادیاتورهای دورتر بسیار گرم‌تر هستند. استفاده از لوله در این مدل از رادیاتورها بیشتر است اما مراحل اجرا و نصب آن آسان است.

انواع رادیاتورها بر اساس جنس

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم جنس رادیاتورها می‌تواند از فولاد، چدن و آلومینیوم باشد. در حال حاضر رادیاتورهای دکوارتیو پنلی از جنس سنگ و شیشه نیز در بازار موجود هستند.

رادیاتورهای فولادی

نسل قدیم رادیاتورها از جنس فولاد بودند، معمولاً از ورق آهن و به دو شکل صفحه‌ای و پره‌ای ساخته می‌شدند. در نوع صفحه‌ای دو ورق پرس‌شده روی هم وجود دارد که آب گرم در میان آن‌ها جریان پیدا می‌کند.

معمولاً ضخامت پره‌های این مدل از رادیاتورها ۱۲۵ میلی‌متر است و صفحه‌های رادیاتور با جوش مقاومتی به یکدیگر وصل می‌شدند. در این مدل از رادیاتورها تعداد پره‌ها با توجه به متراژ ساختمان قابل تغییر است. رادیاتورهای فولادی به‌صورت یک بلوک غیرقابل تفکیک ساخته می‌شوند و امکان اضافه یا کم‌کردن پره در آن‌ها وجود ندارد.

رادیاتورهای آلومینیومی

رادیاتورهای نسل جدید از جنس آلومینیوم تهیه می‌شوند. رادیاتورهای آلومینیومی معمولاً سبک وزن هستند و استحکام بالایی هم دارند، ابعاد آن‌ها کوچک است و در مدت زمان کوتاهی گرم می‌شوند. انتقال گرما در این رادیاتورها از طریق تابش و جابه‌جایی به‌صورت همرفتی است.

رادیاتورهای آلومینیومی به دلیل تنوع و زیبایی در طرح بسیاری محبوب و رایج هستند. معمولاً رادیاتورهای پنلی و پره‌ای از جنس آلومینیوم تهیه می‌شوند. در محیط‌های با رطوبت بالا مثل حمام معمولاً از رادیاتورهای آلومینیومی استفاده می‌شود.

انواع رادیاتورها براساس شکل ظاهری

از نظر طراحی ظاهری نیز رادیاتورها به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل: رادیاتور پنلی، رادیاتور پره‌ای و رادیاتور قرنیزی می‌شود.

رادیاتورهای پنلی

این رادیاتورها جدیدترین نسل رادیاتور هستند، معمولاً از جنس فولاد تهیه می‌شوند اما نوع آلومینیومی آن نیز در بازار موجود است.

رادیاتورهای پنلی آلومینیومی بسیار سبک‌بوده و استحکام بالایی نیز دارند. مدت زمان گرم‌شدن محیط با استفاده از این رادیاتورها اندک است و مقاومت بالایی در مقابل خوردگی دارند، به دلیل ساختار یکپارچه‌ای که دارند نظافت آن نیز آسان است و از نظر طرح و رنگ دارای تنوع بالایی هستند.

انتقال حرارت در این رادیاتورها از طریق تابش و جابجایی است و گرمای یکنواختی به محیط می‌بخشد. اما به دلیل ساختار یکپارچه‌ای که دارند نمی‌توان به طول آن‌ها افزود. رادیاتورهای پنلی فولادی نیز یکی از بهترین انواع رادیاتور محسوب می‌شوند.

رادیاتورهای پره‌ای

مدل پره‌ای نیز یکی دیگر از انواع رادیاتور است. در رادیاتورهای پره‌ای هر پره به‌صورت جداگانه حرارت تولید می‌کند بنابراین با افزودن یا کاهش پره‌ها می‌توان حرارت را کم یا زیادتر کرد. هر تعداد پره از یک رادیاتورهای پره‌ای یک بلوک تشکیل می‌دهد. غالباً جنس رادیاتورهای پره‌ای آلومینیوم است. برای خرید رادیاتور پره‌ای نیز می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

رادیاتورهای قرنیزی

این مدل از رادیاتورها نسل جدیدی از انواع رادیاتور هستند و برای اولین بار در انگلستان تولید شدند. این شکل از رادیاتور در واقع ترکیبی از رادیاتورهای دیواری و سیستم گرمایش از کف است. می‌دانیم که رادیاتورهای پنلی یا دیواری نصب آسان و سریعی دارند و سیستم گرمایش کف نیز باعث ایجاد گرمای یکنواختی از پایین‌ترین سطح می‌شود. ترکیب این دو ویژگی سبب تولید سیستم گرمایش بسیار مناسبی به نام رادیاتورهای قرنیزی می‌شود.

مطلب دیگر :
بیوگرافی سیوان گاگلی

در رادیاتورهای قرنیزی به علت نصب رادیاتور در سطح پایین و در دور تا دور فضا، حرارتی یکنواخت و یکپارچه در محیط ایجاد می‌شود. این رادیاتورهای فضای بسیار کمی از محیط را اشغال می‌کنند و بسیار زیبا و کم‌مصرف بوده و گرمای یکنواختی را نیز در محیط ایجاد می‌کنند.

در حال حاضر دو نوع آبی و برقی از این مدل رادیاتور در بازار موجود است، این رادیاتورهای علاوه بر گرمای مطبوعی که ایجاد می‌کنند هیچ فضای اضافی اشغال نمی‌کنند و در نتیجه در چیدمان منزل نیز خللی ایجاد نمی‌شود. معمولاً پوسته خارجی رادیاتور قرنیزی از جنس آلومینیوم است و لوله‌های آب گرم در پشت آن قرار می‌گیرند.

از جمله مزایای این مدل رادیاتورها می‌توان به عدم اشغال فضا نسبت به انوع رادیاتورهای دیگر، نصب راحت بدون نیاز به عملیات خاص مانند کف‌سازی، ظاهر زیبا، راندمان بالا، عدم تولید دوده، استفاده از آب با درجه حرارت کم و در نتیجه کاهش مصرف انرژی، افزایش سطح گرما نسبت به رادیاتورهای دیواری و سرعت بالای گرمایش نسبت به سیستم گرمایش از کف اشاره کرد.

رادیاتورهای دکوراتیو

برای کسانی که بیش از هر چیز به دکوراسیون خانه و زیبایی آن فکر می‌کنند، استفاده از رادیاتورهای خاص با ظاهر زیبا یک انتخاب ایده‌آل است. رادیاتورهای دکوراتیو علاوه بر ایجاد گرمای مناسب ظاهر بسیار زیبایی نیز به محیط می‌بخشند.

رادیاتورهای برقی

یکی دیگر از انواع رادیاتور، رادیاتورهای برقی است که از جریان برق برای تولید گرما استفاده می‌کنند و به سیستم حرارت مرکزی نیازی ندارند. سیال رادیاتورهای برقی که درون پره‌ها جریان دارد مایعی روغنی است. این رادیاتورها علاوه بر مصرف برق بالا راندامان پایینی دارند و عملاً خیلی کاربردی نیستند.

خرید رادیاتور پنلی

رادیاتورهای پنلی یکی از بهترین گزینه‌ها در زمان خرید رادیاتور محسوب می‌شوند. این رادیاتورها سبک هستند و نصب سریع و آسانی دارند، از نظر ظاهری طراحی خوبی دارند و سرویس کردن آن بسیار ساده است. اما از معایب رادیاتورهای پنلی می‌توان به وابستگی آن‌ها به آب اشاره کرد و هم‌چنین به دلیل نیاز به پمپاژ مصرف برق در آن‌ها بالا است. نکته مهم دیگر این که اگر از رادیاتورها در سیستم مرکزی استفاده شود، طول لوله‌کشی زیاد خواهد بود.

رادیاتورهای پنلی فولادی نیز از تولید گرمای یکنواخت‌تری نسبت به رادیاتورهای پره‌ای برخوردار هستند. هم‌چنین سطح تابش یکنواخت‌تر و گسترده‌تری نسبت به رادیاتورهای پره‌ای دارند. دارای زیبایی و تنوع طرح هستند و یکی دیگر از مزایای آن‌ها نصب یکپارچه و آب‌بندی خوب آن‌ها است.

از جمله معایب آن نیز می‌توان به احتمال زنگ‌زدگی و سوراخ‌شدن به دلیل جنسشان اشاره کرد. هم‌چنین در صورت آسیب‌دیدن معمولاً تعمیر آن مقرون به‌صرفه نیز و عموماً باید کل پنل عوض شود. نکته مهم دیگر آن نیز این است که امکان کاهش یا افزایش طول پنل وجود ندارد.

خرید رادیاتور پره‌ای

رادیاتورهای پره‌ای نوع دیگری از رادیاتورها هستند که می‌توانید به خرید آن فکر کنید. از جمله مزایای این رادیاتورها می‌توان به امکان تغییر در تعداد پره‌ها، امکان تعویض پره آسیب‌دیده و مقاومت بالا در مقابل خوردگی به دلیل جنس آلومینیومی و هم‌چنین انتقال و تبدیل بهتر حرارت اشاره کرد.

قیمت رادیاتور

قیمت رادیاتورها با توجه به فاکتورهایی از جمله جنس، نوع، مدل و هم‌چنین تعداد آن‌ها مشخص می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های فروشگاهی از قیمت انواع مدل‌های رادیاتورهای ایران رادیاتور آگاه شوید.

بهترین رادیاتور

بهترین رادیاتور برای شما رادیاتوری است که با شرایط شما هماهنگ باشد، رادیاتوری که انتخاب می‌کنید باید به تناسب فضا و هم‌چنین با توجه به مواردی چون شرایط آب و هوایی، بزرگی فضا، مقدار لوله‌کشی و… انتخاب شود، بنابراین بهتر است قبل از انتخاب و خرید رادیاتور مورد نظرتان حتماً با یکی از متخصصان این امر در زمان خرید مشورت کنید تا بهترین رادیاتور را برای فضای مورد نظر خریداری کنید. بهترین رادیاتور، رادیاتوری است که انرژی کمتری مصرف کرده و راندمان بالاتری داشته باشد. هم‌چنین ثبات حرارتی بهینه داشته باشد و از نظر زیبایی نیز دارای طرح و مدل زیبا باشد. سهولت نصب، کیفیت رنگ و هم‌چنین پشتیبانی و خدمات پس از فروش از جمله دیگر مواردی است که در خرید بهترین رادیاتور باید در نظر داشته باشید.

رادیاتور شوفاژ

انتخاب رادیاتور شوفاژ می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در سیستم گرمایش منزل یا محل مورد نظر شما داشته باشد، بنابراین توصیه ما این است که حتماً قبل از انتخاب نوع رادیاتور اطلاعات کاملی در مورد انواع رادیاتور و هم‌چنین مزایا و معایب آن‌ها به دست آورید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این مقاله به انواع رادیاتور شوفاژ از نظر جنس، طرح، مدل و هم‌چنین مزایا و معایب هرکدام پرداخته شد، بنابراین خرید رادیاتور با توجه به مطالبی که به آن‌ها پرداختیم دیگر کاری سخت و چالش برانگیز نیست و شما می‌توانید با توجه به شرایط بهترین انتخاب را از میان طرح‌ها و مدل‌های مختلف شوفاژ داشته باشید.

خرید شوفاژ

برای خرید شوفاژ و رادیاتور با قیمت مناسب و بهره‌مندی از خدماتی چون ضمانت کالا و خدمات پس از فروش بهتر است به نمایندگی‌های مجاز ایران رادیاتور مراجعه کنید.

قیمت شوفاژ و رادیاتورهای ایران رادیاتور در نمایندگی‌های این کارخانه به قیمت مصوب‌بوده و هم‌چنین از خدماتی چون ضمانت و گارانتی کالا و خدمات پس از فروش بهره‌مند خواهید شد. ضمن این‌که می‌توانید قبل از انتخاب و خرید رادیاتور مورد نظر خود با کارشناسان بخش فروش نمایندگی‌ها مشورت‌کرده و بهترین رادیاتور را با توجه به شرایط خود خریداری کنید.

نمایندگی ایران رادیاتور تاسیسات شیری یکی از نمایندگی‌های مجاز کارخانه ایران رادیاتور است که می‌توانید انواع رادیاتورهای ایران رادیاتور معرفی‌شده در متن را از این نمایندگی با قیمت مصوب کارخانه و با ضمانت و ارائه خدمات پس از فروش تهیه کنید.

 

https://tasisatshiri.com/product/category/رادیاتور-ایران-رادیاتور