برگزیده

تعمیر پکیج ایران رادیاتور با بررسی کد خطا

معمولا مهمترین روش تعمیر پکیج ایران رادیاتور بررسی کد خطا می‌باشد. این بدان معناست که در زمان خرابی پکیج قبل از هر اقدامی باید به دنبال کد خطای دستگاه باشید.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر برد الکترونیک عیب یابی را انجام نمی‌داد و شما مجبور بودید در صورت بروز هر گونه مشکل خودتان با آزمون و خطای زیاد ایراد را پیدا کنید تعمیر پکیج برای افراد مبتدی چقدر زمان‌بر می‌شد ؟

مثلا پکیج روشن نمی‌شود و شما مجبور هستید یک به یک قطعات را چک کنید تا ایراد اصلی را پیدا نمایید.

معمولا در انواع پکیج دیواری عیب یابی به دو صورت انجام می‌شود :

  1. عیب یابی بوسیله شناسایی کدهای خطا
  2. عیب یابی بوسیله بررسی عملکرد پکیج

نکته : در عیب یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور همیشه اولویت با بررسی کد خطا می‌باشد،

اگر عیب دستگاه خاموش شدن آن باشد مطمئنا ارور و یا کد خطا نیز توسط برد الکترونیک شناسایی و به ما اعلام خواهد شد.

در تعمیر پکیج ایران رادیاتور برد الکترونیک چگونه عیب یابی می‌کند؟

برد الکترونیک چگونه عیب یابی می‌کند؟

در کلیه نقاط پکیج دیواری حسگرهایی تعبیه شده است که وظیفه دارند به صورت منظم به برد کنترل گزارش عملکرد دستگاه را اعلام کنند.

جالبه بدونید این حسگرها بوسیله ارسال سیگنال به برد الکترونیک گزارش می‌دهند.

در صورت وجود اشکال در هر قسمت از پکیج حسگری که در اون قسمت وجود دارد با تغییر سیگنال ارسالی و یا عدم ارسال سیگنال برد الکترونیک را از مشکل پیش آمده آگاه می‌سازد.

سپس برد کنترل عملکرد دستگاه را برای جلوگیری از آسیب به قطعات موقتاً متوقف می‌کند و با نشان دادن یک کد خطا به ما اعلام می‌کند علت از کار افتادن پکیج چیست و ایراد از کدام قسمت می‌باشد.

به عنوان مثال فشار بار دستگاه کم شده است و اگر همین جوری پکیج به کار کردن ادامه دهد طولی نمی‌کشه دستگاه بدون آب شده و به قطعات اصلی آسیب جدی وارد می‌شود.

مطلب دیگر :
ویلا زیباکنار

به همین منظور قطعه ای را در مدار سیستم جایگذاری کرده اند که وظیفه دارد هر وقت فشار بار پکیج کمتر از حدی شد به برد سیگنال مخابره کند، این قطعه همان حسگر هست که با نام بازاری پرشر سوئیچ آب شناخته می‌شود و برد الکترونیک نیز دستگاه را خاموش می‌کند و با نشان دادن کد خطا به شما می‌فهماند که فشار بار را افزایش دهید.

برای بررسی دقیق و مشاهده شرح کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور به مطلب عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مراجعه کنید، و همچنین ویدئو زیر را مشاهده نمایید.

هواگیری پکیج ایران رادیاتور

در پکیج دیواری ایران رادیاتور معمولا اولین و بیشترین ارور مربوط به خطای 40 و 70 در پکیج آنالوگ و خطای E1 در پکیج دیجیتال ایران رادیاتور می‌باشد.

این خطا به معنای کمبود فشار بار پکیج می‌باشد.

در دستگاه شوفاژ دیواری چون به صورت مدار بسته می‌باشد همیشه سیستم تحت فشار می‌باشد

پکیج دیواری برای عملکرد صحیح نیاز دارد که آب داخل دستگاه تا ⅕ بار فشار داشته باشد

در صورت کم شدن فشار آبی که در مدار پکیج می‌باشد (به خاطر بخار شدن و یا وجود نشتی) برد الکترونیک بوسیله حسگری که وظیفه چک کردن فشار بار پکیج را دارا می باشد (پرشر سوئیچ آب) متوجه کم شدن فشار بار می‌شود و سریع عملکرد دستگاه را متوقف می‌کند و با کد خطای 40 و 70 در پکیج آنالوگ و همچنین E1 در پکیج دیجیتال ما را آگاه می‌سازد که فشار بار پکیج را بالا ببریم.

اینجا