برگزیده

قیمت کارتن و کارتن میوه صادراتی

قیمت کارتن و کارتن میوه صادراتی

کارتن سازی و مزیت های استفاده از کارتن بسته بندی

امروزه در کشور صنعت کارتن سازی دارای فراوانی و پراکندگی بسیار چشمگیری است. به دلیل اینکه حمل و نقل وسایل با آن ها راحت است و در مقایسه با سایر روش های بسته بندی قیمت کارتن بسیار مناسب است.در سراسر کشور کارگاه ها و کارخانه های زیادی به تولید کارتن مشغول هستند و یکی از کارخانه های کارتن سازی تهران، کوشا کارتن صبا است. بسته بندی با کارتن و کارتن سازی نقش حیاتی را در فروش کالاهای تجاری بر عهده دارد.

با ما در ادامه همراه باشید تا با انواع کارتن سه لایه، کارتن صادراتی، کارتن دایکاتی و کارتن میوه و همچنین کارتن لمینتی بیشتر آشنا شوید که امروزه در صنعت بسته بندی به وفور استفاده از آن ها دیده می شود.

آیا واقعاً استفاده از کارتن به صرفه‌ترین روش بسته بندی است ؟

بسته بندی هایی که همه جا پیدا می شوند و ممکن است در نگاه اول فقط جعبه ای برای حمل و نقل به نظر برسد کارتن نام دارد. در عمل کارتن با به وجود آوردن زیبایی چشمی باعث نوعی بازاریابی و تبلیغ کالا به حساب می آید و اینجاست که نقش و اهمیت کارتن سازی مشخص می شود‌. از جهت هزینه بسته بندی، قیمت کارتن خیلی به صرفه تر و مناسب تر از روش های دیگر است که این مزیت خود می تواند باعث محبوبیت کارتن بسته بندی و صنعت کارتن سازی شود.

نفوذ کارتن بسته بندی در صنایع مختلف

هرچقدر تولیدات برند شما مرغوب و با کیفیت باشند، اما ممکن است حین حمل و نقل به سادگی آسیب پذیر و یا مخدوش شوند. این حالت از نظر مشتری یک نوع از دست رفتن سرمایه به شمار می رود و دیگر رغبتی به خرید مجدد محصولات از برند شما نخواهد داشت. نقش جذابیت بصری در با کیفیت به نظر رسیدن کالاها بر هیچ کس پوشیده نیست. به همین خاطر با انتخاب مناسب و با کیفیت برای آخرین مرحله عرضه محصولات خود به مشتریان می توانید ماندگاری خود را در بازار رقابتی تضمین کنید.

در حقیقت پرکاربرد ترین نوع بسته بندی کارتن ها هستند. بیشتر کارخانه ها با هر نوع تولیدی سر آخر به آنها نیاز پیدا خواهند کرد. به همین دلیل کارتن ها در صنایع کلان مواد غذایی و شیمیایی و یا دارویی و همچنین آرایشی و بهداشتی و حتی ظروف و اسباب بازی کاربرد دارند. اینگونه به نظر می آید که محدودیتی برای کارتن وجود ندارد و در همه حال و همه جا مسیر خود را پیدا می کند. همچنین به علت قابلیت بازیافت بودن جعبه ها، برای محیط زیست مشکلی پیش نمی آورند و باعث آلودگی زیست محیطی نمی شوند. کارتن ها از گزینه های مناسب برای کسانی که دغدغه محیط زیست دارند، محسوب می شوند.

نقش قیمت کارتن در انتخاب این روش بسته بندی

نقش قیمت کارتن در انتخاب این روش بسته بندی

همانطور که قبلا گفتیم، قیمت مناسب کارتن به نسبت روش های دیگر بسته بندی باعث محبوبیت بیشتر این کالا در میان مردم شده است و یک  دلیل اصلی برای استفاده از کارتن به شمار می رود. در بازار رقابتی، امروزه همه صنف ها می توانند به راحتی قیمت کارتن ها را به صورت آنلاین و لحظه ای  به دست آورند و قیمت گیری به راحتی در دسترس صنوف قرار دارد. برای اطلاع از قیمت کارتن میتوانید به سایت kooshacarton.com مراجعه کنید.

صنعت کارتن سازی نیز همین گونه است، توجه داشته باشید که قیمت نهایی کارتن با تکیه به تغییر قیمت مواد اولیه مثل کاغذ که مهم ترین عامل اصلی تغییر قیمت کارتن است، دستخوش تغییراتی می شود. در کل قیمت کارتن بر حسب کیفیت و نوع چاپ انتخابی آن می تواند متفاوت باشد.

کارتن میوه؛ بهترین بسته بندی برای حمل و نقل میوه

اینگونه به نظر می آید که بهترین بسته بندی برای حمل و نقل میوه و صیفی جات، کارتن میوه است. طراحی زیبا و چاپ مناسب روی جعبه از اهمیت بخصوصی، به ویژه در بحث صادرات، برخوردار می باشد. همچنین به دلیل وزن میوه ها، مقاومت کارتن انتخاب شده بسیار حائز اهمیت است.

به یک سری از میوه ها برای نگهداری و حمل، شوک سرما وارد می کنند. در این مورد کارتن انتخاب شده باید در برابر سرما مقاومت بالایی از خود نشان دهد تا دچار له شدگی نشود. برخی از میوه ها برای حمل به کارتنی که در برابر رطوبت مقاوم باشد و ضد رطوبت باشد احتیاج دارند.

رسیدن به اهداف بازاریابی با استفاده از کارتن لمینتی

نسبت به کارتن های معمولی، کارتن لمینتی دارای استحکام و مقاومت بیشتری است، افزون بر این دارای ظاهری شیک تر و جذاب هستند. در حقیقت لمینت به معنای پوشش و در صنعت کارتن سازی به معنای چسپاندن است. این کار توسط تکنولوژی انجام می شود که لایه های متنوع را بر روی هم قرار می دهد و پس از چسباندن لایه ها به هم، یک سطح واحد را برای بسته بندی به وجود می آورد.

مطلب دیگر :
قالب وردپرس - افزونه وردپرس - مگاتم

برای اولین بار لمینت در کشور سوئد مورد بهره وری قرار گرفت و تکنولوژی آن به سایر کشورها صادر شد. اولین لایه از چاپ لمینت از جنس یک ورق نازک پلاستیک است که از جذب رطوبت جلوگیری می کند. لایه دوم که کمی ضخیم تر است از جنس کامپوزیت بوده و برای تزئین و چاپ از لایه رویی استفاده می شود بسته به درخواست مشتری قابل تغییر است.

در انواع متنوع کارتن، چاپ لمینت قابل اجرا است. همچنین به تنهایی هم برای بسته بندی می تواند استفاده شود که این کار از نظر قیمت مقرون به صرفه است. معمولا کارتن لمینتی برای صادرات بکار برده می شوند و نیز می تواند برای بسته بندی محصولاتی که در بازار رقابت سخت و شدیدی در بازار داخلی دارند، گزینه خوبی باشد‌.

دلایل محبوبیت کارتن سه لایه

دلایل محبوبیت کارتن سه لایه

کارتن سه لایه یک کارتن بسیار پرکاربرد است که مصرف زیادی در صنعت بسته بندی دارد. همانگونه که از اسم این نوع کارتن عیان است از سه لایه ساخته شده است. با توجه به کاربرد آن و همچنین مقدار استحکام مورد تقاضای مشتری، جنس و ضخامت لایه ها می تواند تغییر کند. لایه اول و سوم این کارتن ورق ساده یا همان لاینر است و لایه دوم یا همان میانی از کاغذ فلوت یا همان کنگره ای است و لایه ها به صورت فشرده بر روی هم فیکس شده اند. به دلیل استحکام مورد قبول و قیمت مناسب و همچنین بسته بندی راحت کارتن سه لایه، محبوب ترین نوع کارتن محسوب می شود.

ویژگی های منحصر به فرد کارتن صادراتی

به دلیل طی کردن مسافت زیاد و همچنین ورود به بازار رقابتی، کارتنی که برای بسته بندی محصولات صادراتی مورد استفاده قرار می گیرد بایستی در برابر وزن، رطوبت و دما از خود مقاومت بیشتری نشان دهد و به آسانی در برابر تغییر آب و هوای کشور مبدا و مقصد خراب نشود و دوام بیاورد. بهترین انتخاب برای کارتن صادراتی، استفاده از کارتن لمینتی است، اما انواع کارتن دایکاتی و چاپی و مقوایی هم برای صادرات مناسب هستند و مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین علاوه بر محافظت از کالا در صادرات، این نوع کارتن ها نقش بازاریابی و اطلاع رسانی ویژگی کالا ها را دارند. به همین خاطر چاپ روی جعبه بایستی حتماً جذاب و شیک باشد تا به خوبی بتواند نقش تبلیغاتی خود را ایفا کند.

استفاده از کارتن جهت کارتن تخم مرغ و مواد غذایی

یکی از مهمترین مراحل توزیع، بسته بندی تخم مرغ است که اگر مورد اهمیت واحدهای تولیدی قرار گیرد می تواند باعث به وجود آمدن یک آینده هدفمند در تجاری سازی تخم مرغ تولید شده گردد. تخم مرغ یک محصول شکننده است که احتیاج به یک حمل و نقل با احتیاط دارد. از ابتدای شروع تولید، کارتن جزئی جدا ناپذیر از صنعت تخم مرغ بوده است. در دو نوع معمولی و وکیوم تخم مرغ ها بسته بندی می شوند. به طور معمول در تولید کارتن تخم مرغ از مقوای کنگره ای بهره می برند و  معمولا بر روی تخم مرغ ها هم  یک ورق به صورت ساده و مقوایی نازک تر قرار داده می شود.

در حال حاضر کارخانه ها و کارگاه های زیادی در خط تولید خود کارتن تخم مرغ را نیز قرار داده اند. کارتن سازی کوشا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کارتن تخم مرغ در سطح کشور است. مواد اولیه در تولید کارتن های مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است و حتما بایستی درجه یک باشند. در صورتی که کارتن ها  برای حمل و نقل تخم مرغ مناسب نباشد، امکان دارد منجر به شکستگی و یا فاسد شدن آن ها شود و به همین ترتیب ضرر مالی زیادی را در صادرات و حمل عمده تخم مرغ به دنبال داشته باشد.

برای آشنایی بیشتر با صنعت کارتن سازی و انواع کارتن میتوانید به سایت کارتن سازی kooshacarton.com مراجعه کنید. در این سایت پیوسته مطالب متنوعی در مورد انواع کارتن و روش های بسته بندی برای مخاطبان تولید میشود.

 

منبع : https://www.fardanews.com/fa/tiny/news-1159908