برگزیده

انواع مختلف مجازی سازی در رایانش ابری

اگرچه مجازی سازی ، به عنوان شکلی از فناوری از دهه 1960 وجود دارد ، اما اخیراً با ظهور محاسبات ابری ، این ابزار در واژگان اصلی افرادی که در صنعت فناوری اطلاعات نقش دارند ، تبدیل شده است. با تخلیه الزامات سخت افزاری و هزینه های خدمات ، می تواند به سرعت زیرساخت های یک شرکت را تغییر داده و کارایی آن را به تنهایی بهبود بخشد. مجازی سازی در محاسبات ابری به شما امکان می دهد چندین برنامه و سیستم عامل را در یک سرور اجرا کنید ، در نتیجه استفاده بهینه از منابع و کاهش هزینه ها را فراهم می کند.

 

مجازی سازی در رایانش ابری چیست؟

مجازی سازی عبارت است از ایجاد یک محیط مجازی بر روی سرور موجود برای اجرای برنامه مورد نظر شما ، بدون تداخل با سایر خدمات ارائه شده توسط سرور یا پلت فرم میزبان به سایر کاربران. محیط مجازی می تواند یک نمونه واحد یا ترکیبی از بسیاری از موارد مانند سیستم عامل ها ، سرورهای شبکه یا برنامه ، محیط های محاسباتی ، دستگاه های ذخیره سازی و سایر محیط های مشابه باشد. مفهوم مجازی سازی پس از بررسی انواع مختلف مجازی سازی در ادامه این مقاله به راحتی قابل درک خواهد بود.

 

مزایای مجازی سازی چیست؟

مزایای متعددی از طریق مجازی سازی ارائه می شود که شامل کاهش هزینه ها ، استفاده بهینه از منابع ، دسترسی بهتر و به حداقل رساندن ریسک در میان موارد دیگر می شود.

مزایای مجازی سازی برای شرکت ها

  • حذف سخت افزار و ابزار مورد نیاز
  • مدیریت موثر منابع
  • افزایش بهره وری کارکنان در نتیجه دسترسی بهتر
  • کاهش خطر از دست دادن داده ها ، زیرا داده ها در چندین مکان ذخیره سازی پشتیبان گیری می شوند
  • مزایای مراکز داده
  • به حداکثر رساندن قابلیت های سرور ، در نتیجه کاهش هزینه های نگهداری و بهره برداری
  • ردپای کوچکتر در نتیجه نیازهای سخت افزاری ، انرژی و نیروی انسانی کمتر

مجازی سازی چگونه کار می کند؟

دسترسی به ماشین مجازی و ماشین میزبان یا سرور توسط نرم افزاری معروف به Hypervisor تسهیل می شود. هایپروایزر به عنوان پیوندی بین سخت افزار و محیط مجازی عمل می کند و منابع سخت افزاری مانند استفاده از CPU ، تخصیص حافظه را بین محیط های مجازی مختلف توزیع می کند.

انواع مجازی سازی چیست؟

بسته به نوع استفاده از نرم افزار و استفاده از سخت افزار ، مجازی سازی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. انواع اصلی در زیر ذکر شده است:

مجازی سازی سخت افزار

مجازی سازی سخت افزاری به عنوان مجازی سازی با سخت افزار نیز شناخته می شود یا مجازی سازی سرورها با این مفهوم اجرا می شود که یک بخش مستقل از سخت افزار یا یک سرور فیزیکی ، ممکن است از چندین بخش سخت افزاری یا سرورهای کوچکتر تشکیل شده باشد ، که اساساً چندین سرور فیزیکی را به سرورهای مجازی تبدیل می کند. روی یک سرور اصلی فیزیکی اجرا شود. هر سرور کوچک می تواند یک ماشین مجازی را میزبانی کند ، اما در کل فرآیند درخواست سخت افزار ، کل مجموعه سرورها به عنوان یک دستگاه واحد رفتار می شود. تخصیص منابع سخت افزاری توسط hypervisor انجام می شود. مزایای اصلی شامل افزایش قدرت پردازشی در نتیجه حداکثر استفاده از سخت افزار و بهینه سازی برنامه است.

 

زیرگونه ها:

مجازی سازی کامل – نرم افزار مهمان نیازی به هیچ گونه تغییری ندارد زیرا سخت افزار اصلی کاملاً شبیه سازی شده است.

Emulation Virtualization – ماشین مجازی سخت افزار را شبیه سازی کرده و از آن مستقل می شود. سیستم عامل مهمان نیازی به هیچ گونه تغییری ندارد.

مجازی سازی – سخت افزار شبیه سازی نشده و نرم افزار مهمان دامنه های جداگانه خود را اجرا می کند.

مطلب دیگر :
نرم افزار CRM چیست؟ و چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

مجازی سازی نرم افزار

مجازی سازی نرم افزار شامل ایجاد عملیاتی از چندین محیط مجازی در ماشین میزبان است. این یک سیستم کامپیوتری کامل با سخت افزار ایجاد می کند که به سیستم عامل مهمان اجازه می دهد تا اجرا شود. به عنوان مثال ، به شما امکان می دهد سیستم عامل Android را بر روی یک دستگاه میزبان با استفاده از سیستم عامل Microsoft Windows و با استفاده از سخت افزار مشابه دستگاه میزبان اجرا کنید.

 

زیرگونه ها:

مجازی سازی سیستم عامل – میزبانی چندین سیستم عامل در سیستم عامل بومی

مجازی سازی برنامه – میزبانی برنامه های فردی در یک محیط مجازی جدا از سیستم عامل بومی

مجازی سازی سرویس – میزبانی فرآیندها و خدمات خاص مربوط به یک برنامه خاص

مجازی سازی حافظه

حافظه فیزیکی در سرورهای مختلف در یک مجموعه حافظه مجازی مجتمع شده است. این مزیت را از یک حافظه کاری بزرگ و بزرگ ارائه می دهد. شما ممکن است قبلاً با این موضوع آشنا باشید ، زیرا برخی از سیستم عامل ها مانند Microsoft Windows OS به بخشی از دیسک ذخیره سازی شما اجازه می دهد تا به عنوان یک افزونه RAM شما عمل کند.

 

زیرگونه ها:

کنترل سطح برنامه-برنامه ها به طور مستقیم به حوضچه حافظه دسترسی دارند

کنترل سطح سیستم عامل-دسترسی به حافظه از طریق یک سیستم عامل فراهم می شود

مجازی سازی ذخیره سازی

چندین دستگاه ذخیره سازی فیزیکی با هم گروه بندی شده اند ، که سپس به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی واحد ظاهر می شوند. این مزایای مختلفی مانند homog را ارائه می دهد …

زیرگونه ها:

شبکه داخلی: یک سیستم واحد را قادر می سازد تا به عنوان یک شبکه عمل کند

شبکه خارجی: ادغام چندین شبکه در یک شبکه واحد ، یا تفکیک یک شبکه واحد در چندین شبکه

مجازی سازی دسکتاپ

این شاید رایج ترین شکل مجازی سازی برای هر کارمند عادی فناوری اطلاعات باشد. دسکتاپ کاربر در یک سرور از راه دور ذخیره می شود و به کاربر اجازه می دهد از هر دستگاه یا مکانی به دسکتاپ خود دسترسی پیدا کند. کارکنان می توانند به راحتی از راحتی خانه خود کار کنند. از آنجا که انتقال داده ها از طریق پروتکل های امن انجام می شود ، هرگونه خطر سرقت داده ها به حداقل می رسد.

از کدام فناوری مجازی سازی باید استفاده کنید؟

مجازی سازی از طریق طیف وسیعی از فناوری هایی که برای استفاده در دسترس هستند و همچنین منبع باز هستند امکان پذیر است. ما ترجیح می دهیم از XEN یا KVM استفاده کنیم زیرا بهترین تجربه و عملکرد مجازی سازی را ارائه می دهند.

 

XEN

KVM

OpenVZ

نتیجه

مجازی سازی به شما امکان می دهد سخت افزار خود را برون سپاری کنید و هزینه های مربوط به انرژی مربوط به عملکرد آن را حذف کنید. اگرچه ممکن است برای همه کار نکند ، اما بهره وری ، امنیت و مزایای هزینه برای شما قابل توجه است که از آن به عنوان بخشی از عملیات خود استفاده کنید. اما به هر نوع مجازی سازی که ممکن است نیاز داشته باشید ، همیشه به دنبال ارائه دهندگان خدمات باشید که ابزارهای ساده ای را برای مدیریت منابع و نظارت بر استفاده از شما ارائه می دهند ، به طوری که مجبور نباشید زمان زیادی را صرف مدیریت سرورهای مجازی خود کنید و مجازی سازی در واقع می تواند برای شما کارآمد باشد. شما.