برگزیده

قیمت و خرید غذای انواع ماهی

انتخاب مناسب غذای آبزیان میتواند در نتیجه ی دوره پرورش تعیین کننده باشد. از انتخاب غذای ماهی ارزان بجای غذای ماهی باکیفیت بر حذر باشید. غذای ماهی ارزان به دلیل اینکه تولید کننده آن به شما علاقه ویژه ای دارد ارزان نشده است! استعلام قیمت و خرید غذای ماهی را تنها از افراد شناخته شده انجام دهید. برای همین قصد داریم در این صفحه درباره غذای ماهی اطلاعات جامعی به شما عرضه کنیم. در اینجا علاوه بر غذای ماهی باکیفیت مصنوعی که خود تولید کننده و توزیع کننده آن هستیم غذای ماهی طبیعی و مکمل را هم معرفی کنیم تا متوجه تفاوت میان انواع غذای آبزیان شوید.

ماهی ها از نظر طیف غذای مصرفی به سه دسته ی عمومی گیاهخوار، گوشتخوار و همه چیزخوار تقسیم میشوند. همانطور که گفتیم یکی از مهم ترین مسائل در پرورش، غذای آبزیان است و در این نوشتار به بررسی تغذیه صحیح آنها و چرایی اهمیت استفاده از غذای ماهی باکیفیت در رشد ماهی پرورشی می پردازیم.

انواع غذای ماهی طبیعی

در آغاز انواع غذای آبزیان در دسترس ماهی ها را در استخر های پرورشی را بررسی میکنیم که به نوعی در اکوسیستم فعال در آنها وجود دارد. این اکوسیستم میتواند شامل گیاهان دریایی، ماهی های دیگر، قورباغه ‌ها و انواع دیگر آبزیان کوچک از ماهی ها باشد. هر کدام از انواع ماهیان از طیف مشخصی از این مواد تغذیه میکنند.

 

به طور کلی ماهیان به سه دسته ی عمده ی گوشت خوار، گیاه خوار، همه چیز خوار و ذره خوار تقسیم میشوند.

 

گونه های گوشتخوار و همه چیز خوار هرکدام از طیف مشخصی از جانوران آبزی دیگر تغذیه میکنند، این در حالیست که ماهیان گیاهخوار از گیاهان دریایی و فیتوپلانکتون های موجود در آب تغذیه میکنند. این تقسیم بندی ها به ما در تامین مناسب جیره ی غذای آبزیان و شناخت ماهی های همزیست که توانایی زندگی در یک محیط مشترک آبی مشترک با یکدیگر را دارند و اصطلاحاً رقیب غذایی نیستند کمک میکنند.

مطلب دیگر :
حقایق ناشناخته درباره ساخت استخر آماده

 

گربه ماهی ها:

گربه ماهی گونه ای مهاجم و گوشت خوار محسوب میشود. عمده ی جیره ی غذایی این جانور را ماهی های دیگر، حشرات و قورباغه ها تشکیل میدهند. آنها از تمام ستون آب تغذیه میکنند.

 

کپور معمولی:

کپور معمولی معمولا از قسمت تحتانی بستر آب تغذیه میکند. جیره ی غذایی طبیعی آنها میتواند شامل کرم ها، قسمت های ترد علف ها و گیاهان دریایی و بذر آنها، ماهی های کوچکتر، لارو حشرات، خود آنها و تخم آنها، سخت پوستان، لیسه ها یا حلزون های آبزی و پلانکتون ها باشد.

 

کپورسرگنده یا بیگ هد:

این نوع کپور عمدتا از پاروپایان (copepodas) ، آنتن پایان (cladoceres) ، شاخه پایان (branchopods) و روتریفرها تغذیه میکنند.

 

کپور علف خواریا آمور:

این ماهی ها از گیاهان دریایی ای تغذیه میکنند که ممکن کاملا در آب غوطه ور باشند و یا تنها قسمت ریشه ی آنها در آب بوده و ساقه و برگ آنها خارج از آب باشد. به گیاهانی که کل بدنه ی آنها در آب غوطه ور است Submerged و گیاهانی که تنها ریشه و قسمتی از بدنه ی آنها در آب است Emerged  گفته میشود.

 

کپور نقره ای یا فیتو فاگ:

این نوع از ماهیان فیتو پلانکتون خوار هستند واز پلانکتون های پر سلولی و تک سلولی تغذیه میکنند.

قیمت و خرید غذای انواع ماهی

این دسته بندی ها کاملا قطعی نیستند و اما عمده ی جیره ی غذایی هر کدام از گونه های یادشده را تشکیل میدهند.