برگزیده

پریمیر راش چیست و چه کاربردی دارد؟ (موشن کده)

پریمیر راش چیست و چه کاربردی دارد؟ (موشن کده)

Premiere Rush یک اپلیکیشن دسکتاپ و موبایل است که «به طور خاص برای فیلمسازان آنلاین طراحی شده است». با گزینه های صادرات برای همه چیز از YouTube گرفته تا Snapchat بهینه شده است. این نرم افزار در اصل یک برنامه ویرایش ویدیوی همه در یک با قابلیت موشن گرافیک و میکس صدا می باشد. علاوه بر این، Premiere Rush برخی از نقاط قوت Premiere Pro، AfterEffects و Audition را دارد، اما در درجه اول شامل تنظیمات آسان با یک کلیک است. این توسط Adobe Sensei، یک چارچوب هوش مصنوعی در پلتفرم Creative Cloud، و با Premiere Pro سازگار است. در ادامه این مطلب با مجله فتوشاپ هاوس همراه باشید تا ببینید پریمیر راش چه ویژگی های دیگری دارد؟ با دانلود آموزش صفر تا صد پریمیر رایگان 2022 از آکادمی موشن کده می توانید آشنایی کامل از برنامه ی قدرتمند پریمیر در جهت تدوین فیلم هایتان پیدا کنید

آیا استفاده از پریمیر راش آسان است؟

این برنامه به شما اجازه می دهد تا به سرعت فیلم های کوتاه را ضبط، ویرایش و به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید ویدیوها و تصاویر را مستقیماً از داخل برنامه ضبط کنید یا رسانه را از دستگاه خود وارد کنید. سپس می‌توانید کلیپ‌های خود را در جدول زمانی ویرایش کنید، عنوان، صدا و انتقال اضافه کنید، رنگ و حجم را تنظیم کنید و ویدیوی نهایی خود را صادر کنید یا آن را مستقیماً در کانال‌های اجتماعی مانند YouTube یا Facebook با یک کلیک به اشتراک بگذارید. در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به سریع آسان، موشن کده، فرادرس، فرانش، گرافیستار، آریا تهران و کلیک سایت اشاره کرد.

شروع به کار با Premiere Rush CC

سیستم مورد نیاز

اما سیستم مورد نیاز برای کار با Premier Rush چیست؟ برای استفاده از Prebmir Rush، به مک، رایانه شخصی، آیفون، آی پد یا دستگاه اندرویدی نیاز دارید.
دانلود Premiere Rush CC

پس از در اختیار داشتن تجهیزات، Premiere Rush CC را دانلود کنید.
آموزش ها را تماشا کنید

پس از اتمام نصب، آموزش یک دقیقه‌ای را دنبال کنید که شما را با اصول ویرایش ویدیوتان راهنمایی می‌کند.
ویژگی های بازی Premier Rush

فیلم بگیرید یا رسانه خود را وارد کنید

می‌توانید با Premiere Rush CC فیلم بگیرید یا می‌توانید ویدیوی ضبط‌شده با هر تلفن، DSLR یا دوربین بدون آینه را به برنامه بیاورید. Rush به طور خودکار تمام صحنه ها را از کلیپ ها جدا می کند. همچنین می توانید فایل های صوتی ذخیره شده در گوشی خود را وارد کنید یا از موسیقی متن درون برنامه استفاده کنید

ویدیوها را ویرایش و اصلاح کنید

عملکرد Premiere Rush در ویرایش ویدیو چیست؟ با استفاده از این برنامه، می‌توانید با همگام‌سازی یا جابه‌جایی به Premiere Rush CC از دسک‌تاپ، ویدیوها را در دستگاه تلفن همراه خود ویرایش کنید. در این صورت، شما به همان قابلیت های ویرایش در دستگاه های iOS و دسکتاپ خود دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب، وقتی کلیپ‌های ویدیویی خود را برای استفاده در Premiere Rush CC آماده کردید، می‌توانید آنها را با قرار دادن کلیپ‌ها، تقسیم فنجان‌ها، کوتاه کردن کلیپ‌ها و به هم زدن صحنه‌ها ویرایش و اصلاح کنید.

شما همچنین می توانید انتقال و همپوشانی متن را اضافه کنید. حتی می توانید فونت، سبک، اندازه و رنگ آن را سفارشی کنید. علاوه بر این، می‌توانید گرافیک‌های متحرک را با قابلیت جابجایی، مقیاس‌بندی و چرخش عنوان و قالب‌های گرافیکی مستقیماً در صفحه پیش‌نمایش اضافه کنید.

مطلب دیگر :
نکات جامع پیرامون تعمیرات تخصصی آیفون

کلیپ های صوتی اضافه کنید یا صدا را ضبط کنید

می‌توانید موسیقی و کلیپ‌های صوتی را به Premiere Rush وارد کنید یا صدا را مستقیماً در جدول زمانی خود ضبط کنید. Premiere Rush CC همچنین شامل 10 موسیقی متن بدون حق امتیاز است که می توانید آنها را وارد کرده و در ویدیوی خود استفاده کنید. پس قابلیت تنظیم رنگ در Premiere Rush چیست؟

رنگ ها را تنظیم کنید

Premiere Rush CC دارای تنظیمات پیش‌تنظیم رنگی است که می‌توانید روی کلیپ‌ها اعمال کنید تا ظاهر و احساس کلی ویدیو را تغییر دهید. علاوه بر این، ابزارهای دیگری برای اصلاح رنگ بیشتر وجود دارد.

کدورت برش، مقیاس و پر در Premiere Rush

راه های دیگری برای ویرایش ویدیو در Premiere Rush چیست؟ در Premiere Rush، می توانید کلیپ های خود را قرار دهید، تیرگی، ارتفاع یا عرض آنها را تغییر دهید و با استفاده از کنترل تبدیل، کلیپ های خود را برش دهید. همچنین می توانید لبه های ویدیوی خود را صاف یا محو کنید.

صادرات و اشتراک گذاری ویدیو

در نهایت، وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید ویدیوی خود را در رایانه خود ذخیره کنید یا آن را مستقیماً در کانال‌های اجتماعی مانند YouTube به اشتراک بگذارید.

هزینه اشتراک Premier Rush چقدر است؟

Premiere Rush CC اکنون برای کاربران دسکتاپ و iOS و اندروید در دسترس است. برنامه شروع رایگان آن به شما امکان می دهد تعداد نامحدودی از آن استفاده کنید. فقط چند پروژه، و سه مورد از آنها را می توانید با 2 گیگابایت فضای ابری به صورت رایگان صادر کنید. پس از آن، به یک اشتراک از طریق Adobe Creative Cloud نیاز خواهید داشت. در Premiere Rush، یک طرح جداگانه با 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری 10 دلار در ماه هزینه دارد، در حالی که برنامه های Premiere Pro و All-Apps به ترتیب 21 دلار در ماه و 30 دلار در ماه هستند.
خواندنی! آموزش ساخت اکولایزر موسیقی

نتیجه

با توجه به ویژگی های پریمیر راش که در این مطلب به آن اشاره کردیم، می توان گفت این برنامه برای افرادی که به تازگی اقدام به تولید محتوای ویدیویی در فضای مجازی کرده اند مناسب است و می توانند خروجی خوبی از آن بگیرند. اما اگر به صورت حرفه ای در این زمینه کار می کنید، حرفه شما نیاز به کار با نرم افزارهای قوی تری دارد. به همین دلیل، توصیه می کنیم از Premiere Pro برای ویرایش ویدیوهای خود استفاده کنید. و در صورت نیاز به آشنایی بیشتر با این نرم افزار و استفاده از ابزار و امکانات آن در دوره آموزش پریمیر ۲۰۲۱ مقدماتی تا پیشرفته شرکت کنید

منبع: موشن کده https://motionkade.ir/