برگزیده

کاربرد های موشن گرافیک (بازار کار موشن گرافیک) موشن کده

کاربرد های موشن گرافیک (بازار کار موشن گرافیک) موشن کده

کاربردهای گرافیک کارتونی بسیار گسترده است. راه های زیادی برای استفاده از تخصص شما در این راستا وجود دارد و همچنین مجموعه های زیادی وجود دارند که نیاز به یک انیماتور حرفه ای دارند. در این مجموعه کوچک می خواهیم بیشتر در مورد استفاده از گرافیک کارتونی صحبت کنیم.
کاربردهای گرافیک کارتونی

فایده موشن گرافیک در تبلیغات چیست؟

صنعت تبلیغات نقش زیادی در دنیای گرافیک کارتونی دارد. ما در عصر سمعی و بصری زندگی می کنیم که در آن افزودن انیمیشن به محتوا راهی عالی برای افزایش تعامل مخاطب و اثربخشی پیام است. شرکت های تبلیغاتی به خوبی از پتانسیل این بخش آگاه هستند و به همین دلیل به طور مستمر روی تیم های طراحی حرکت و انیمیشن سرمایه گذاری می کنند.
کاربردهای گرافیک کارتونی

ویدئوهای موشن گرافیک در تبلیغات تلویزیونی، شبکه های اجتماعی و شبکه هایی مانند یوتیوب و آپارات در حال حاضر نقش زیادی در تغییر افکار عمومی و تبلیغ کالا و خدمات دارند. تبلیغات در قالب گرافیک متحرک در اینستاگرام، آپارات و یوتیوب امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از تماشای ویدیوی اصلی، در آپارات یا یوتیوب، حتی اگر نمی خواهید تبلیغات را ببینید، باید پنج ثانیه اول را قبل از زدن دکمه پرش یا رد شدن از تبلیغ تماشا کنید. شرکت های زیادی در بخش ویدئو به خصوص در پلتفرم آپارات و خارج از ایران یوتیوب سرمایه گذاری می کنند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود. پنج ثانیه ذکر شده بسیار مهم و حیاتی برای رغبت بازدیدکنندگان است.

درآمد طراح موشن گرافیک چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در آموزش یک حرفه، توجه به بازار کار آن است. معمولا افراد به دنبال یک فعالیت پردرآمد هستند تا زمانی که در آن زمینه حرفه‌ای شدند بتوانند درآمد بالایی کسب کنند. اگر به این منظور موشن گرافیک را انتخاب کرده‌اید به شما تبریک می‌گوییم انتخاب درستی کرده‌اید. امروزه آموزش موشن گرافیک یک فعالیت پردرخواست و پردرآمد است و روز به روز بازارکار این فعالیت بیشتر می‌شود. با فراگیری آموزش جامع موشن گرافیک می‌توانید به صورت فریلنسری پروژه‌های زیادی را دریافت کنید.

با کمی جست‌وجو در اینترنت می‌توانید تعرفه‌های موشن گرافیک را مشاهده کنید. درآمد این فعالیت از ماهانه ۱۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است و بستگی به میزان تسلط شما به مباحث و همچنین تعداد پروژه‌هایی که دریافت می‌کنید دارد. اما به طور کلی با یادگیری صفر تا صد آموزش موشن گرافیک می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید. اگر سطح زبان انگلیسی‌تان هم خوب باشد می‌توانید از سایت‌های خارجی پروژه دریافت کنید و درآمد دلاری داشته باشید که فوق‌العاده است. همچنین اگر به طور کامل به موشن گرافیک مسلط شوید می‌توانید در شرکت‌های معتبر استخدام شوید.

https://motionkade.ir/product/training-motion-graphic-pack/


مزیت موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک نوعی انیمیشن است. هنگامی که طرح های گرافیکی، حروف، کلمات یا اشکال متحرک هستند و صدا اضافه می شود (در بیشتر موارد). گرافیک انیمیشن ایجاد می شود. البته، برخلاف سایر انواع انیمیشن، کارتون ها داستان محور نیستند، بلکه پیام محور هستند.
هدف اصلی گرافیک کارتونی انتقال پیامی خاص به مخاطب در مدت زمان کوتاه حتی کمتر از یک دقیقه است. انواع دیگر انیمیشن ها (انیمیشن سنتی یا دستی، انیمیشن دو بعدی، انیمیشن سه بعدی، استاپ موشن) داستان هایی دارند که برای گفتن آنها به زمان بیشتری نیاز دارد، مانند انیمیشن محبوب Toy Story.
برای رساندن پیام در دنیای دیجیتال و با کمک ابزارهای دیجیتال از انواع محتوای دیجیتال کمک می گیریم. پیام ها باید در قالب یکی از انواع محتوا ارائه شوند. پیشرفت در فناوری، ایجاد هر نوع محتوایی را آسان‌تر و متنوع‌تر کرده است. موشن گرافیک محتوای دیجیتال و بصری است.
در میان انواع محتوای دیجیتال (متن، محتوای صوتی و تصویری)، محتوای بصری برای مخاطب جذابتر و گویاتر است. محتوای گرافیکی که در درجه اول محتوای سمعی و بصری است، بینش، احساسات و شنوایی مخاطب را به طور همزمان درگیر می کند.
موشن گرافیک از جذابیت بصری – رنگ ها، بازی با طرح ها، حروف و کلمات و تصاویر – برای انتقال پیام استفاده می کند. بر این اساس پیام به دلیل متمایز و جذاب بودن در ذهن مخاطب باقی می ماند. بنابراین تقریباً هر پیامی را می توان با گرافیک کارتونی به مخاطب منتقل کرد.
برای مثال اولین و مهمترین کاربرد گرافیک کارتونی در تبلیغات و برندسازی است. پیام این موشن گرافیک های تبلیغاتی چیزی جز نمایش یک برند یا محصول خاص، جلب توجه مشتری و در نهایت فروش بیشتر برای آن کسب و کار نیست.

مطلب دیگر :
فروشگاه اینترنتی جاسک : کالای دیجیتال،لوازم کامپیوتر،ابزار و تجهیزات صنعتی و...

برجسته‌ترین کاربردهای موشن گرافیک

برجسته‌ترین کاربردهای موشن گرافیک  در فیلم و تلویزیون بوده است. عنوان فیلم‌ها، درام‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دیگر بیشتر با استفاده از گرافیک حرکت ایجاد می‌شوند. گرافیک حرکت نیز برای ایجاد زیرنویس و اعتبار در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم استفاده می‌شود.

بازاریابی یکی از کاربردهای موشن گرافیک

بازاریابی یک زمینه است که در آن انواع مختلف انیمیشن‌ها استفاده‌شده است.  در بازاریابی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد ویژگی‌های مختلف یک محصول است. این موشن ها در جذب توجه بینندگان بسیار خوب است. به‌این‌ترتیب، پیام تبلیغاتی استفاده‌کنندگان این هنر را، می‌رساند. وب‌سایت‌ها همچنین به‌وفور از گرافیک حرکت استفاده می‌کنند.

کاربردهای موشن گرافیک برای وب‌سایت

کاربردهای موشن گرافیک درزمینهٔ وب‌سایت افزایش زمان ماندن در وب‌سایت موردنظر است. به همین دلیل است که اکثر کسب‌وکارهای لندن حداقل یکی از این انیمیشن‌ها را در وب‌سایت خوددارند. از دیگر کاربردهای موشن گرافیک استفاده در سخنرانی‌ها است تا جالب‌توجه باشد. آمار و ارقامی که در نمایشگاه‌های ارتباطات کسب‌وکار استفاده می‌شود، برای شنوندگان بسیار خسته‌کننده می‌شوند. آمار و ارقام موجود در این سخنرانی‌ها با استفاده از پویانمایی‌های گرافیکی حرکتی تخیلی و جذاب ساخته می‌شود. دیگر مواردی که می توان اشاره کرد در آموزش‌وپرورش منطقه‌ای است. این انیمیشن‌ها همچنین برای انتقال پیام‌هایی مانند نگرانی‌های زیست‌محیطی به مردم با استفاده از تصاویر جذاب است.

کاربردهای موشن گرافیک در صنعت تبلیغات

ما در عصری زندگی می‌کنیم که افزودن انیمیشن به محتوا یک تکنیک عالی برای جذب مخاطب می‌باشد. تبلیغات در سطح اینترنت روزبه‌روز در حال افزایش است. طبق آمار اکثر کاربران مشاهده ویدئو را به مطالعه مقالات ترجیح می‌دهند. ازاین‌رو بازاریابان به‌جای استفاده از تراکت‌ها و کاتالوگ‌های تبلیغاتی، به استفاده از ویدئوها روی آورده‌اند. حال اگر این ویدئوها دارای جلوه‌های ویژه و تصاویر گرافیکی زیبا باشد، قطعاً تأثیرگذاری بیشتری دارد. از کاربردهای موشن گرافیک می‌توان همین ویدئوهای و تیزرهای تبلیغاتی را نام برد.

منبع موشن کده https://motionkade.ir/