مطالب عمومی سری اول

چگونه کیفیت زندگی خود را ارتقا دهیم ؟

 خیلی از ما شب به تختخواب میریم با این هدف که صبح روز بعد, زمان کافی واسه انجام کارای روزمره خود رو داریم اما بعد از نگاه کردن، سریال مورد علاقه مون و یا گذروندن شب با دوستانمان، ساعتی که واسه بیدار شدن از خواب، تنظیم کرده بودیم، بیشتر و بیشتر برامون آزار دهنده می شه و  در آخر در آخرین زمان ممکن واسه بیدار شدن، با سرعت از جا بلند میشیم و حتی بعضی وقتا بدون اینکه فرصت مسواک زدن رو پیدا کنیم، از خونه خارج میشیم، چه برسه به برنامه هایی که شب گذشته و قبل از خوابیدن واسه انجام اونا نقشه کشیده بودیم.

یه شروع پریشون صبحگاهی ، در کنار احساس گناه از نبود انجام اهدافی که بنا بوده اونا رو انجام بدیم، کل روز ما رو خراب می کنه و می تونه بر چگونگی انجام کار اون روزمون، فکرا و نوع  برخوردهایمان با بقیه، تاثیر منفی بزاره. اما یه شروع خوب و آروم روزانه ،می تونه، اطمینان بیشتری به شما واسه به انجام رسانیدن کاراتون و ثمربخش بودن اونا رو در طول اون روز بده. در واقع شروع یه روز خوب، کوک خوبی واسه بقیه روزه و داشتن روزای خوب، زندگی بهتر رو واسه شما به همراه میاره.  

 چیزی که شما در اول روز انجام می دید می تونه مانع از خستگی ذهنی شما در طول روز شه.
وقتی شروع روز شما تغییر زیادی رو به دنبال نداشته باشه، انرژی بیشری واسه گرفتن تصمیمای بزرگ تر دارین. شاید این یکی از دلایل بدنام شدن مارک زاکربی صاحب فیسبوک باشه که هر روز همون لباس روز قبل خود رو می پوشد. اینجا به بررسی چند راه حل به درد بخور واسه شروع یه روز خوب که می تونه زندگی شما رو عوض کنه, می پردازیم:

۱-نوشیدن لیمو و آب گرم

لیمو و آب گرم، یه نوشیدنی طبیعی و انرژی زاست که به بدن آبرسانی و اکسیژن رسانی می کنه.

آهن, مگنزیمف کلسیم، پتاسیم و فیبر  داره.

با نوشیدن این ترکیب در اول صبح، به بدن تون آبرسانی می کنین و این به شما احساس تازگی و زندگی دوباره واسه کل روز رو میده. این ترکیب رو حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از خوردن صبحونه نوش جون کنین تا بتونین از اثرات به درد بخور اون از جمله, کاهش وزن ، هضم آسون تر, بهتر شدن پوست ، رفع عفونت و دوبرابر شدن انرژی تون بهرمند شید.

۲-بدنتون رو حرکت بدین

ده دقیقه از زمان صبح رو به کشیدن عضلات بدن اختصاص بدین تا ماهیچه های سفت شده بدن، شل شن. اول شونه ها رو به عقب و به جلو چرخش بدین تا قفسه سینه تون گشوده شه و قسمت فوقانی بدن تون از خواب بیدار شه.
بعد بازوهایتان رو به سمت بالا بکشین و به سمت دو طرف بدن تون مایل شید. به جلو خم شید و تلاش کنین, انگشت پاهاتون رو لمس کنین, این کار دلیل می شه, عضلات پشت شما رها و کشیده شن. در آخر روی زانوهاتون خم شید و روی پاشنه پاهاتون مانند وضعیت نسشتن کودک بشینین. این تمرینات آسون و راحت, بدن شما رو نرم کرده, جریان خون رو به حرکت  در می آورد و باعث اکسیژن رسانی به مغز می شه.

مطلب دیگر :
بیبیانا استینهاوس؛ داور زن بوندسلیگا و پلیسی که سقف مردانه فوتبال را خرد کرد
۳-تمرکز کنین

تمرکز کردن ممکنه ترسناک به نظر برسه, اما می تونه همون چیزی باشه که شما  می خواین. واسه انجام این کار، جای ساکتی رو که بتونین در اونجا تمرکز کنین انتخاب کنین, در موقعیت راحتی بشینین, مثلا روی یه بالش یا اینکه به دیوار تکیه بدین. تنفس کنین و روی نفس کشیدن تون متمرکز شید و  به خودتون ۱۰ دقیقه زمان واسه فکر کردن بدین. این زمان رو واسه وصل شدن به خودتون  به کار گیرید و تلاش کنین قبل از شروع فعالیتای روزانه تون, میان جسم ، فکرا  و احساس تون تعادل برقرار کنین. مدیتیشن به شما کمک می کنه، استرس و اضطراب از وجودتون دور شده و  باعث می شه که بتونین از روزتون لذت بیشتری برده، آروم و خوشحال باشین.

۴- اهداف تون رو یادداشت کنین

کمی به خودتون زمان بدین و روی انرژی تون تمرکز کنین که می خواین امروز چیجوری باشین و چه کارایی رو انجام بدین. کاری هست که مایل به انجام  دادن اون باشین؟ عادتی هست که بخواین اونو ترک کنین و یا کیفیتی در شخصیت شما هست که بخواین، اونو پیشرفت بدین؟ این کار می تونه بعضی وقتا حتی در حد نوشتن یه جمله باشه که در طول روز می تونین به اون متمرکز شید.  مشخص کردن اهداف روزانه می تونه شما رو واسه رسیدن به شادی و محقق کردن ایده هاتون نزدیک کنه, این در حالیه که این کار می تونه درک بهتری از ارزش، اهداف و آمال تون، واسه تون جفت و جور آورد.