مطالب عمومی سری اول

۱۰ راهکار خانگی برای داشتن پوستی صاف و براق

همه خانوما زیبایی رو دوست دارن و بیشتر اونا بهتر می دونن به صورت طبیعی قشنگتر به نظر برسن نه به کمک لوازم آرایشی.

واسه تحقق این، لازم نیس حتما به دنبال اجناس آرایشی گرون مثل ضدچروکا، ضد لکا یا جوون کننده ها باشین، چون با چند ترفند ساده در خونه هم تا حدی میشه به این خواسته رسید. در ادامه ۱۰ نمونه از کاربردی ترین و آسونترین ترفندها رو گفتیم. همراهمون باشین.

۱- محلول آب نمک واسه کاهش ورم و پف صورت و با تازگی دیده شدن اون

مقدار زیادی نمک رو در آب حل کنین. هوله رو درون این محلول خیس کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود بذارین.

۲- به کار گیری روغن و مسواک واسه برجسته کردن لبا

مقداری روغن آرایشی، مثل روغن هلو، بادام یا روغن مخصوص لب رو روی لبای خود بمالید. بعد با به کار گیری یه مسواک نرم به مدت یه دقیقه لبای خود رو ماساژ بدین.

۳- به کار گیری روغن زیتون واسه شفاف سازی و مرطوب کردن پوست

واسه اینکه پوستی نرم، براق و تمیز داشته باشین اول صورت خود رو بخور بدین، بعد روغن زیتون خالص روی پوست مالیده و به مدت ۷ دقیقه ماساژ بدین. واسه این نتیجه بهتری انجام بشه، هر ۴ تا ۵ روز یه بار این کار رو تکرار کنین.

۴- به کار گیری عسل واسه نابود کردن التهاب صورت و جوش

اگه قبل از رفتن به مهمانی یا یه مراسم مهم صورتتون جوش زد، می تونین خیلی سریع از دست اونا خلاص شید. به این صورت که مقداری عسل روی پوست خود گذاشته و ۱۵ دقیقه اونو به حال خود رها کنین. بعد به آب گرم صورت خود رو شست و شو بدین. این کار موجب خوابیدن التهاب جوش شده و باعث می شه کمتر دیده شه.

۵- به کار گیری قطره چشمی واسه کاهش ورم صورت و جوشا

واسه کاهش التهاب جوش صورت یا ورم اون، می تونین روی یه پد پنبه ای و تمیز، قطره چشم ریخته و اونو به طور کامل خیس کنین. بعد به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در فریزر بذارین. پی از این مرحله، پد رو روی قسمتی که دچار ورم شده بذارین تا پف اون تا حد خیلی از بین بره.

۶- درست کردن پاک کننده آرایش در خونه

به نسبت ۳ به یه، آب و روغن زیتون رو با هم مخلوط کرده و درون یه شیشه مربا بریزین. اونو خوب تکون بدین.

مطلب دیگر :
سلبریتی هایی که نمی دانستید پناهنده هستند

۷- به کار گیری جوش شیرین واسه از خلاص شدن از موهای زیرپوستی

واسه این منظور، تو یه کاسه کوچیک یه قاشق چایخوری جوش شیرین، ۱ قاشق چایخوری پودر جو دو سر و یه قاشق غذاخوری آب رو با همدیگه مخلوط کنین. مواد رو تا جایی هم بزنین که یه خمیر سفت و غلیظ به دست بیاد. از این خمیر روی پوست بمالید و بذارین ۵ دقیقه بمونه. بعد با آب گرم آبکشی کنین.

۸- به کار گیری جوش شیرین واسه کاهش دایره های تیره و پف زیر چشم

یه قاشق چایخوری جوش شیرین رو درون یه شیشه آب گرم یا چای ریخته و هم بزنین تا به طور کامل حل شه.
یه پد نخی رو درون مخلوط خیس کرده و اونو در زیر چشم خود بمالید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به محلول فرصت جذب شدن بدین و بعد با آب ولرم شسته و رویش کرم مرطوب کننده بزنین. این کار رو هر روز تکرار کنین تا در مدت زمان کوتاهی نتیجه اونو ببینین.

۹- ساخت ماسک موز واسه براق کردن موها

واسه جفت و جور این ماسک به یه عدد موز، یه عدد تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری عسل و نصف لیوان ماءالشعیر ساده نیاز دارین. همه مواد رو تو یه کاسه کوچیک با هم مخلوط کنین. پس از یکدست شدن مواد، اونا رو روی موها مالیده و دو ساعت بذارین روی پوست بمونه. در آخر، با آب گرم بشوئید. این ماسک رو هر هفته یه بار روی موهای خود بمالید تا نتیجه بگیرین.

۱۰- به کار گیری مخلوط روغن نارگیل و اسطوقدوس واسه بلند شدن مژها

نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل رو با ۲ تا ۴ قطره روغن اسطوقدوس مخلوط کنین. با به کار گیری پد پنبه ای یا گوش پاک کن، از این مخلوط روی مژهای خود بمالید تا همه سطح مژه رو پوشش دهد. این درمان رو دست کم سه بار در هفته تکرار کنین تا نتیجه دهد.