مطالب عمومی سری اول

با ۱۲ رکورد باورنکردنی بارش برف در طول تاریخ آشنا شوید

امروز بارش برف ترتیبی داده که مردم خیلی از نقاط ایران و به خصوص تهران روز خوبی رو شروع کنن؛ هر چند واسه بعضی هم همراه با زحمت و دردسر بوده.
با این وجود بارش برف امروز هم در کاهش آلودگی نقش مثبتی داشته و هم خشکسالی بی سابقه امسال رو دستکم به مدت کوتاهی از یاد مردم برد. این وسط بسیاری منتظرن تا آخر هفته شده و واسه اسکی به پیستای دور و بر تهران برن.

اما تا حالا با خود فکر کردین که بزرگ ترین بارش برف در طول تاریخ یا دستکم تا اون جایی که سند و مدرکی هست چقدر بوده؟ ً در شهرهای بزرگ بارش برف بیشتر از چند ده سانتیمتر خیلی کم اتفاق افتاده و بارش برف باعث می شه که ترافیک شدیدی ایجاد شده و قدم زدن در خیابونا سخت شه.
با این وجود برف با خود شادی می آورد و نمیشه منکر این موضوع شد.
در این مطلب می خوایم شما رو با رکوردهای بزرگی که در مورد بارش برف زده شده آشنا کنیم.

۱- در سال برفی ۱۹۹۸-۱۹۹۹ در منطقه اسکی کوه های مونت بیکر در واشنگتن در طول فصل زمستون نزدیک به ۲۹ متر برف بارید. این مقدار بارش اگه در شهر رخ می داد کاخ سفید رو زیر بیشتر از ۷ متر برف مدفون می کرد.
مناطق شمالی آمریکا؛ آلاسکا، بریتیش کلمبیا، واشنگتن و اوریگون سردترین و برفگیر ترین مناطق این کشور هستن و در خیلی از نقاط برفگیر هم ایستگاه های هواشناسی وجود نداره که این موضوع اراده کردن در مورد برفگیر ترین منطقه و منطقه ای که بیشترین برف در اون باریده رو سخت می کنه.

۲- در پارک ملی مونت رانیه و در ایستگاه هواشناسی پارادایز رینجر بین فوریه ۱۹۷۱ تا فوریه ۱۹۷۲ بیشتر از ۳۱ متر بارش برف گزارش شد که با طول یه آپارتمون ۱۰ طبقه برابره.

۳- در گذرگاه تامپسون آلاسکا در زمستون ۱۹۵۲-۱۹۵۳ مردم منطقه سال به یاد موندنی رو گذروندن چون بیشتر از ۲۴٫۶ متر برف بارید.

۴- در سال ۱۹۶۳ در گذرگاه تامپسون در طول ۲۴ ساعت نزدیک به ۲ متر برف بارید. در همون سال در آلاسکا، کلرادو و بوفالو هم رکورد بارش برف تو یه شبونه روز شکسته شد.
در سال ۲۰۱۴ در بوفالو در عرض ۲۴ ساعت بیشتر از ۲٫۱ متر برف بارید.

۵- بار برف فقط در مناطق کوهستانی دیده نمی شه.

در منطقه ساحلی والدز در آلاسکا هم به طور میانگین هر ساله بیشتر از ۸٫۱ متر برف می باره که واسه منطقه در سطح دریا باورنکردنیه.

۶-  زمستون سال ۱۹۸۹-۱۹۹۰ برفی ترین فصل تاریخ والدز بود که بیشتر از ۱۴٫۲ متر برف بارید. رکورد روزانه بارش برف در این منطقه در ۱۶ ژانویه ۱۹۹۰ با بیشتر از ۱٫۱ متر برف زده شد.
روز بعد عمق برف در این منطقه ساحلی به ۱٫۶ متر رسیده بود. اینجوری هر ساعت بیشتر از ۶٫۵ سانتیمتر برف می بارید.

۷- در مورد بارش برف در مناطق ساحلی، ساحل والدز همه مناطق دیگه رو جا گذاشته.
در سال ۲۰۱۴ در این منطقه در اواسط ماه نوامبر بیشتر از ۹۵ سانتیمتر برف بارید. تنها بندر تسوکایاما در ژاپنه که با رکورد ۱٫۷۵ سانتیمتر برف در ۲۴ ساعت بیشترین اندازه بارش برف تو یه شبونه روز رو به خود اختصاص داده.

مطلب دیگر :
چگونه کیفیت زندگی خود را ارتقا دهیم ؟

۸- در منطقه کوهستانی سلیور لیک کلرادو در مدت ۲۴ ساعت بیشتر از ۱٫۹ متر برف بارید اما کولاک ۳۲٫۵ ساعت یه ریز ادامه داشت. وقتی که بارش برف تموم شد بیشتر از ۲٫۴ متر برف روی زمین قرار داشت که نشون می داد به صورت میانگین ساعتی بیشتر از ۷ سانت برف باریده س.

۹- در کوهستانای کالیفرنیا که همیشه به کولاکا و بورانای سخت مشهوره در ۴ ژانویه ۱۹۸۲ بیشتر از ۱٫۷ متر برف بارید. یه مورد دیگه بارش برف در سال ۱۹۸۲ بیشتر از ۴٫۷ متر برف رو در دانر سامیت تلنبار کرد.
در واقع ارتفاع برف در این سال در گذرگاه دانر درزمان ۴ روز غیرمتوالی بارش به حدود ۲۰ متر رسید.

البته رکوردهای بالا تنها مربوط به آمریکا بود و یه سریای دیگه از نقاط جهان هم رکوردهای باورنکردنی در مورد بارش برف دارن که در ادامه به اونا می پردازیم.

۱۰- ژاپن هم یکی از پر برف ترین کشورای دنیاس. بیشترین عمق هرساله برف در جهان در جزیره هونشو ژاپن به ثبت رسیده. مثلا در کوهستانای این منطقه بعضی وقتا ضخامت برف به بیشتر از ۳۸ متر هم رسیده. در ۱۴ فوریه ۱۹۲۷ عمق برف در کوهستان ایبوکی با ۱۵۲۴ متر ارتفاع به رقم خیره کننده بیشتر از ۱۱٫۸ متر رسید. این موضوع باعث شده که توریستای بسیاری به این منطقه جذب شده و بعد از باز شدن جاده ها دیواره ای بلند در دور و بر جاده شکل بگیره که باعث شد اینجوری نام دره برفی یوکی نو اوتانی داده شه.

۱۱- در اروپا هم کشورای زیادی می تونن کاندیدای بیشترین بارش برف در سال باشن. این وسط نروژ و سوئد بیشترین رکوردها رو در دست دارن و کوهستانای آلپ هم با بارش سنگین برف بیگانه نیس.
در پنجم تا ششم آوریل ۱۹۵۲ در مدت ۱۹ ساعت بیشتر از ۱٫۷ متر برف در منطقه باسانز در کوه های آلپ فرانسه بارید که کمی بیشتر از ۸٫۸ سانتیمتر در ساعته.

۱۲- کوهستانای قفقاز در غرب روسیه و در نزدیکی با مناطق کوهستانی ترکیه هم  هرساله مقادیر زیادی برف می باره. مثلا در کوهستان آشیشکو با بیشتر از ۱۸۸۰ متر ارتفاع رکورد بیشتر از ۸ متر برف هم به ثبت رسیده.

اگه به مطالعه بیشتری در مورد برف و زیباییای اون علاقمندید می تونین از لینکای زیر استفاده کنین.

۹ حقیقت باحال درباره برف که تا حالا نمی دونستید

بارش برف در گرم ترین منطقه زمین

سفری خاطره انگیز به مناطق بکر، دور دست و پوشیده از برف ایسلند